پیتزا مخصوص مانند اغلب پیتزاها به شکل نان گردی در درون فر پخته می شود و در طرز تهیه پیتزا از سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا و یا پنیر موزارلا استفاده می شود. می توانید پیتزا را با ژامبون و کالباس و سوسیس و گوشت و فلفل سبز و گوجه فرنگی و … تهیه کنید. طرز تهیه پیتزا مخصوص با بهترین دستور پخت را در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

پیتزا مخصوص دستور تهیه آسانی دارد و شما به راحتی می توانید این نوع پیتزا و خمیر آن را تهیه کنید. بهتر است که پیتزا را خودتان تهیه کنید تا با رعایت کردن نکات بهداشتی در پخت پیتزا مخصوص از سالم بودن آن مطمئن شوید.

پیتزا مخصوص فوق العاده خوشمزه

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

شیر : ۱ پیمانه
نمک : ۱ قاشق چای خوری
روغن : ۱/۲ پیمانه
خمیر مایه : ۱ قاشق غذا خوری
آرد : ۲٫۵ پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا

ابتدا شیر و نمک را در درون ظرفی مناسبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس خمیر مایه را به مخلوط شیر و نمک اضافه کنید و ۱۵ دقیقه به مخلوط شیر و خمیر مایه استراحت بدهید تا مایه خمیر پف کند اگر از خمیر مایه های فوری استفاده می کنید ۱ دقیقه زمان برای پف کردن آن ها کافی است. در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا روغن را به مخلوط شیر و خمیر مایه اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن مواد مایه خمیر آرد را به تدریج به مایه اضافه کنید اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر به دست شما نچسبد.

مراحل طرز تهیه خمیر پیتزا

سپس ظرف مناسب دیگری را چرب کنید و خمیر پیتزا را در درون ظرف چرب قرار دهید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و ظرف را به مدت ۲ ساعت در مکانی گرم قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده خواهید دید که حجم خمیر دو برابر شده است.

کشیئن سفلون بر ظرف حاوی پنیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه پیتزا مخصوص

سوسیس :۲۰۰ گرم
قارچ : ۲۰۰ گرم
ذرت : ۱/۲ قوطی کنسرو
فلفل دلمه ای : ۱ عدد
نمک و فلفل : به مزان لازم
پاپریکا و آویشن : به مزان لازم
گوجه فرنگی : ۱ عدد
پنیر پیتزا : یه مزان لازم
پیاز : ۱ عدد
خمیر پیتزا

مواد لازم برای سس پیتزا

سیر : ۲ حبه
رب گوجه فرنکی : ۱ قاشق غذا خوری
سس گوجه فرنگی : ۳ قاشق غذا خوری
نمک : به میزان لازم
شکر : ۱ قاشق مربا خوری
آویشن و زرد چوبه : به میزان لازم
فلفل و پاپریکا : به میزان لازم
آب : ۱/۴ لیوان

طرز تهیه پیتزا مخصوص خانگی

ابتدا در درون تابه ای مناسب پیاز را با مقداری روغن به خوبی تفت دهید سپس قارچ و سوسیس را به پیاز اضافه کنید و بعد از تفت دادن آن ها فلفل دلمه ای خرد شده و گوجه های حلقه حلقه شده را به مواد پیتزا اضافه کنید و ادویه ها را هم به مواد اضافه کنید و درب تابه را به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا گوجه ها و فلفل دلمه ای ها نرم شوند.

روش تهیه مواد پیتزا

می توانید سس این نوع پیتزا را هم خودتان تهیه کنید برای تهیه سس پیتزا مخصوص ابتدا سیر را در درون روغن زیتون یا روغن مایع تفت دهید و بعد به سیر تفت داده شده رب گوجه فرنگی و سس گوجه اضافه کنید. بعد از تفت دادن رب نمک و شکر و آویشن و زردچوبه و فلفل و پاپریکا را به همراه آب به سس اضافه نماییید و به مدت ۱ دقیقه دیگر اجازه دهید که تابه بر روی حرارت گاز بماند تا سس غلیظ شود.

طرز تهیه سس مخصوص پیتزا
بعد از این که مواد پیتزا و سس را تهیه کردید قالب فر را چرب کنید و خمیر پیتزا را در درون فر قرار دهید و سپس مقداری از سس مخصوص را بر روی خمیر بریزید.

پهن کردن خمیر پیتزا در ته قالب فر ریختن سس مخصوص پیتزا بر روی خمیر پیتزا

مواد پیتزا را بر روی خمیر قرار دهید و سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در درون فر با دمای ۱۷۵ قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا مخصوص خوش طعم

بعد از سپری شدن مدت زمان ذکر شده سینی را از درون فر بیرون آورید و پنیر پیتزا را بر روی مواد پیتزا بریزید و مقداری از سس را هم بر روی مواد بریزید و دوباره قالب فر را به مدت ۱۵ دقیقه دیگر در درون فر قرار دهید. در آخرین مرحله طرز تهیه پیتزا مخصوص (بعد از این که پیتزا آماده شد) به مدت ۵ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی پیتزا طلایی شود.

پیتزا مخصوص خوشمزه پیتزا مخصوص با بهترین دستور طرز تهیه پیتزا مخصوص خوش طعم و بی نظیر

بعد از این که پیتزا آماده شد آن را از درون قالب فر بیرون آورید و درون ظرف مناسبی پیتزا را قرار دهید می توانید با کمک پیتزا بر، پیتزا را در اندازه های دلخواه برای سرو برش دهید. امیدواریم از طرز تهیه پیتزا مخصوص در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده دستور پخت انواع پیتزا کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *