نان همبرگر یکی از نان های معروف و فانتزی است که به خاطر بافت نرم آن طرفداران زیادی دارد، نان همبرگر خانگی بسیار لطیف و خوشمزه است همچنین طرز تهیه نان همبرگر بسیار ساده است.

طرز تهیه نان همبرگر

در روزهای گذشته با طرز تهیه نان باگت و نان گاتا آشنا شدید. دستور پخت نان همبرگر نیز می تواند کمک فراوانی برای تهیه یک نان خوشمزه و ایده آل به شما نماید.

مواد لازم:

  • آرد : ۴ فنجان
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • کره : نصف فنجان
  • شیر ولرم : ۱/۵ فنجان
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • کنجد : به میزان لازم
  • شکر : ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک : ۱ قاشق چای خوری
  • خمیر مایه : ۲ قاشق چای خوری

درست کردن نان همبرگر

طرز تهیه نان همبرگر :

ابتدا شیر ولرم را در ظرفی ریخته، شکر و خمیر مایه را اضافه کرده هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

طرز تهیه نان همبرگر

به مدت یک ربع کنار بگذارید، پس از یک ربع در ظرفی دیگر کره، نمک و تخم مرغ را ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند، سپس به خمیر مایه که کنار گذاشته بودید اضافه کنید،

طرز تهیه نان همبرگر

آرد را الک کرده تا ناخالصی های آن گرفته شود، سپس آرد را کم کم و قاشق قاشق به مواد اضافه کرده و هم بزنید، دقت داشته باشید آرد باید به اندازه ای ریخته شود که به دست نچسبد و خمیر لطیفی داشته باشید اگر خمیر به دست چسبید دستهایتان را بشویید تا با اضافه کردن نادرست آرد باعث سنگین و سفت شدن خمیر و نان نشوید.

آماده کردن نان همبرگر

طرز تهیه نان همبرگر

کاسه ای را بردارید درون آن را به وسیله روغن چرب کنید و خمیر را درون آن بریزید و در روی آن سلفون بکشید تا باعث خشکی خمیر نشود ظرف را کنار بگذارید تا حجم خمیر ۲ برابر شود. در مرحله بعدی خمیر های آماده شده را به اندازه های ۵۰ یا ۱۰۰ گرمی جدا کنید، سپس ته سینی فر را چرب یا به وسیله کاغذ روغنی روی قالب را بپوشانید خمیر ها را ورز داده و به صورت گرد در آورید.طرز تهیه نان همبرگر

آماده کردن نان همبرگر

و سپس درون سینی فر قرار دهید، در مرحله بعدی طرز تهیه نان همبرگر, روی خمیر ها را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و کنجد روی آن بپاشید و مجددا ۲۰ دقیقه استراحت دهید، در این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، سپس خمیر ها را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید، این زمان بستگی به فر دارد بهتر است هر ۱۰ دقیقه یک بار نان ها را چک کنید.

طرز تهیه نان همبرگر

تهیه نان همبرگر

یکی از رمزهای تهیه نان مطبوع و با کیفیت در منزل، رعایت تناسب مواد اولیه می باشد برخی از این مواد نقش موثر تری دارند مثل خمیر مایه که با شکر فعال می شود. در این بخش طرز تهیه نان همبرگر را آموزش دادیم آن را در منزل تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *