یکی از نوشیدنی های سرد و پرخاصیت، لیموناد نعنایی است. این نوشیدنی که در کشورهای عربی بسیار محبوبیت دارد، در ایران نیز شناخته شده است. ماده اصلی این نوشیدنی لیمو و نعناع می باشد که خواص درمانی فراوانی دارد. در این پست قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی را بیان کنیم.

طرز تهیه لیموناد نعنایی

نعنا و لیموناد نعنایی

برای تهیه نوشیدنی لیموناد نعنایی ابتدا باید شربت لیمو و نعنا تهیه شود. به همین منظور ابتدا طرز تهیه ۲٫۵ پیمانه شربت لیمو و نعنا توضیح داده می شود.

مواد لازم شربت لیمو و نعنا:

۱- نعنای تازه : ۲ پیمانه

۲- آب : ۲ پیمانه

۳- شکر : ۱پیمانه

۴- پوست لیمو : ۳ عدد

طرز تهیه شربت لیمو و نعنا:

ابتدا آب و شکر و پوست لیمو را درون قابلمه ایی ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و اجازه دهید به جوش آید. این مخلوط را تا جایی که مطمئن شوید شکر آن حل شده، هم زنید و سپس از روی حرارت برداشته و نعنا را به آن اضافه کنید و هم زنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از مطمئن شدن از ترکیب شدن مواد، درب ظرف را بسته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا در دمای محیط اتاق بماند. سپس مایع را از توری عبور داده تا قسمت های جامد از مایع جدا شود. شربت لیمو و نعنا آماده است. این شربت را می توانید به مدت ۵ روز در ظرفی در بسته درون یحچال نگهداری و استفاده کنید.

لیموناد نعنایی

مواد لازم لیموناد نعنایی:

۱- شربت لیمو و نعنا (طرز تهیه در بالای همین مطلب): ۲ پیمانه

۲- آب سرد : ۲ پیمانه

۳- یخ : ۲ پیمانه به صورت خرد شده

۴- آب لیمو تازه : ۱ پیمانه به علاوه ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه لیموناد نعنایی:

مواد را با هم خوب ترکیب کرده و درون پارچی بریزید. شربت لیموناد نعنایی آماده است. لیموناد را می توانید به عنوان نوشیدنی سرد و بسیار پر طرفدار در روزای گرم سال در مهمانی ها سرو نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *