نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه لیموناد نعنایی نوشیدنی گوارا و خوش طعم

یکی از نوشیدنی های سرد و پرخاصیت، لیموناد نعنایی است. این نوشیدنی که در کشورهای عربی بسیار محبوبیت دارد، در ایران نیز شناخته شده است. ماده اصلی این نوشیدنی لیمو و نعناع می باشد که خواص درمانی فراوانی دارد. در این پست قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی را بیان کنیم.

طرز تهیه لیموناد نعنایی

برای تهیه نوشیدنی لیموناد نعنایی ابتدا باید شربت لیمو و نعنا تهیه شود. به همین منظور ابتدا طرز تهیه ۲٫۵ پیمانه شربت لیمو و نعنا توضیح داده می شود.

مواد لازم شربت لیمو و نعنا:

۱- نعنای تازه : ۲ پیمانه

۲- آب : ۲ پیمانه

۳- شکر : ۱پیمانه

۴- پوست لیمو : ۳ عدد

طرز تهیه شربت لیمو و نعنا:

ابتدا آب و شکر و پوست لیمو را درون قابلمه ایی ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و اجازه دهید به جوش آید. این مخلوط را تا جایی که مطمئن شوید شکر آن حل شده، هم زنید و سپس از روی حرارت برداشته و نعنا را به آن اضافه کنید و هم زنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از مطمئن شدن از ترکیب شدن مواد، درب ظرف را بسته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا در دمای محیط اتاق بماند. سپس مایع را از توری عبور داده تا قسمت های جامد از مایع جدا شود. شربت لیمو و نعنا آماده است. این شربت را می توانید به مدت ۵ روز در ظرفی در بسته درون یحچال نگهداری و استفاده کنید.

مواد لازم لیموناد نعنایی:

۱- شربت لیمو و نعنا (طرز تهیه در بالای همین مطلب): ۲ پیمانه

۲- آب سرد : ۲ پیمانه

۳- یخ : ۲ پیمانه به صورت خرد شده

۴- آب لیمو تازه : ۱ پیمانه به علاوه ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه لیموناد نعنایی:

مواد را با هم خوب ترکیب کرده و درون پارچی بریزید. شربت لیموناد نعنایی آماده است. لیموناد را می توانید به عنوان نوشیدنی سرد و بسیار پر طرفدار در روزای گرم سال در مهمانی ها سرو نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل