با طرز تهیه قلیه ماهی با دو روش مجزا در خدمت شما هستیم و قصد داریم نحوه پخت قلیه ماهی با ماهی تازه و تن ماهی را آموزش دهیم. این غذای جنوبی خوش طعم و خوشمزه طرفدرهای زیادی دارد و با کمی دقت و مهارت در آشپزی می توانید به راحتی آن را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید. در ادامه با دستور طبخ این غذای محلی بی نظیر و عالی همراه ما باشید.

طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی با طعم و مزه عالی :

قلیه ماهی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی جنوب کشور است که طعم و مزه بسیار عالی و دلچسبی دارد. در این مطلب طرز تهیه قلیه ماهی را ملاحظه می فرمایید که می تواند الگوی مناسبی برای تهیه این غذا باشد.

طرز تهیه قلیه ماهی

مواد لازم برای تهیه قلبه ماهی :

ماهی : نیم کیلو

سبزی (گشنیز و شنبلیله) : نیم کیلو

پیاز : دو عدد

سیر : یک بوته

رب گوجه فرنگی : دو قاشق

نمک و فلفل : به مقدار لازم

عصاره تمبر هندی : یک پیمانه

روغن : به مقدار لازم

قلیه ماهی با ماهی شیر

طرز تهیه قلیه ماهی :

برای شروع پیاز ها را خرد نموده و در قابلمه ایی ریخته و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم. این کار را تا طلایی شدن پیاز ها ادامه می دهیم و سپس سبزی های خرد شده را به آن اضافه می نماییم و تفت می دهیم تا رنگ سبزی ها تغییر کند. در این مرحله سیر له شده، نمک، فلفل، دارچین و زردچوبه را نیز اضافه نموده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. توجه داشته باشید که می توانید ادویه ایی را که در طرز تهیه ماهی شکم پر استفاده می نمایید را نیز در این غذای به کار ببرید.

ماهی پاک و خرد شده را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط بالا اضافه نمایید و کمی تفت دهید و در پایان حدود سه لیوان آب به آن اضافه نمایید و بعد از اینکه آب جوشید بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. قلیه ماهی شما بعد از یک ساعت آماده سرو کردن است.

طرز تهیه قلیه ماهی

نکات مهم برای تهیه قلیه ماهی :

بهتر است برای تهیه قلیه ماهی از ماهی شیر استفاده نمایید. البته می توانید به جای ماهی شیر انواع ماهی های جنوب را نیز به کار ببرید.

قلیه ماهی به عنوان خورشت تهیه می شود و همراه با پلو سرو می شود.

اضافه نمودن رب گوجه فرنگی کاملا سلیقه ایی است و می توانید آن را از دستور بالا حذف نمایید.

قلیه ماهی را می توانید به جای ماهی تازه با تن ماهی نیز بپزید که در ادامه آموزش پخت آن را ملاحظه می فرمایید.

آموزش پخت قلیه ماهی

مواد لازم برای تهیه قلیه مااهی با تن ماهی :

تن ماهی : یک عدد

سبزی (گشنیز و شنبلیله) : دویست گرم

پیاز : یک عدد

سیر : نصف بوته

نمک و فلفل : به مقدار لازم

عصاره تمبر هندی : نصف پیمانه

روغن : به مقدار لازم

آموزش پخت قلیه ماهی

طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی :

طرز تهیه قلیه ماهی این غذای محلی خوشمزه و عالی با تن ماهی کاملا مشابه روش بالاست با این تفاوت که بعد از تقت دادن تمامی مواد با هم، تمبر هندی را اضافه نموده و صبر می کنیم تا مواد چند جوش بزنند و کاملا به خرد هم بروند. و در مرحله آخر تن ماهی را اضافه نموده و حدود ده دقیقه تا یک ربع صبر می کنیم تا قلیه ماهی جا بیفتد و بعد آن را سرو می کنیم.

قلیه ماهی با تن ماهی

امیدواریم از این دو دستور آشپزی فوق العاده عالی لذت برده باشید و با هر روشی که تمایل دارید این غذای خوشمزه و خوش طعم را بپزید و نوش جان فرمایید. با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر مطالب آموزنده و آموزش های جالب و جدید استفاده نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *