طرز تهیه مرغ شکم پر بریان کمی زمان بر و البته بسیار خوشمزه و لذیذ است که خیلی از ایرانی ها طعم و مزه آن را در رستوران یا در منزل چشیده اند. در این دستورالعمل روشی را خواهید آموخت که مرغ شکم پر بسیار لطیف و لذیذ و مغز پخت خواهد شد و از خوردن آن حتما لذت خواهید برد.

طرز تهیه مرغ شکم پر بریـــــــان لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه مرغ شکم پر 1

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر :

مرغ سالم و متوسط : ۱ عدد

روغن : ۱/۳ پیمانه

کره : ۵۰ گرم

زعفران دم کرده : به مقدار لازم

نمک، فلفل، پودر خردل : هرکدام ۱ قاشق چایخوری

آلو خورشتی : ۱۵ عدد

گردوی خرد شده : ۱/۲ پیمانه

دانه انار : ۱/۲ پیمانه

جعفری و گشنیز : ۳۰۰ گرم

زرشک : ۳ قاشق غذاخوری

رب انار : ۵ قاشق غذاخوری

پیاز : ۱ عدد

سیر : ۴ حبه

زردچوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ شکم پر 6

طرز تهیه مرغ شکم پر :

مرغ را شسته و درون شکم آن را خالی کنید. نمک و فلفل و پودر خردل و زعفران را با روغن تفت داده و داخل و بیرون مرغ را با این مواد مزه دار کنید. اجازه دهید یک ساعت بماند. آلو ها و زرشک را شسته و در آب بخیسانید و بعد از ۵ دقیقه آبکش کنید. پیاز و سیر رنده شده را تفت داده تا خوی سرخ و طلایی بشوند، سبزی خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید. آلو و زرشک و گردوی خرد شده و دانه انار و رب انار را اضافه کرده و اجازه دهید آب مواد کشیده شود. سپس نمک و فلفل و ادویه را بیافزایید و همه را هم بزنید و حرارت را خاموش کنید.

طرز تهیه مرغ شکم پر 2

مرغ را روی سطح کار بگذارید و درون شکم مرغ را با این مواد پر کرده و قسمت زیر شکم مرغ را با خلال داندان فیکس کنید که باز نشود و پاهای مرغ را با نخ نسوز ببندید تا هنگام پخته شدن از هم باز نشود. فویل آلومینیومی را چرب کرده، مرغ شکم پر را روی آن گذاشته و خوب ببندید. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و مرغ را داخل فر قرار داده و به مدت ۲ ساعت اجازه بدهید پخته شود. بعد از ۲ ساعت مرغ را از فر خارج کرده و فویل را باز کنید. گریل را روشن کرده و مرغ را دوباره درون فر بگذارید تا برشته شود و سپس آن را سرو نمایید.

طرز تهیه مرغ شکم پر 5

در طرز تهیه مرغ شکم پر می توانید از گاز به جای فر استفاده کنید. در این صورت چند عدد پیاز را حلقه حلقه کرده و کف قابلمه بچینید و مرغ را روی پشت بر روی پیازها بگذارید. مقداری آب روی روی مرغ ریخته و حرارت را کم کنید. بعد از یک یا دو ساعت که مرغ نیم پز شد با مقداری روغن، مرغ را سرخ کنید و مرغ شکم پر آماده سرو کردن می باشد، مرغ را تزیین و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *