با خمیر یوفکا می توانید انواع دسر ها و شیرینی هایی مانند سمبوسه و بورک و باقلوا و تارت و … را تهیه نمایید. که در این بخش طرز تهیه ۲ غذا با خمیر یوفکا را به شما عزیزان اموزش خواهیم داد.

خمیر یوفکا را می توانید به صورت آماده خریداری کنید و با کمک آن انواع غذا های خوشمزه ای را تهیه کنید. طرز تهیه غذاهای خوشمزه با خمیر یوفکا در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید انواع میان وعده ها و غذا ها و … را با کمک خمیر یوفکا تهیه کنید.

بورک حلزونی با خمیر یوفکا

طرز تهیه ۲ نوع غذا با خمیر یوفکا

در این مطلب طرز تهیه کاپ تخم مرغی و بورک حلزونی را با خمیر یوفکا به شما عزیزان اموزش می دهیم.

طرز تهیه بورک حلزونی

بورک حلزونی یکی از انواع غذا با خمیر یوفکا است و این نوع بورک بسیار خوشمزه است و در ادامه مطلب طرز تهیه بورک حلزونی را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه بورک حلزونی

مواد لازم

خمیر یوفکا : ۱ بسته
فلفل دلمه ای متوسط : ۲ عدد
سینه مرغ : ۱ عدد
پودر گردو : به میزان لازم
قارچ ورقه روقه شده : ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ : ۲ عدد
پنیر پیتزا : به میزان لازم
نمک و فلفل : به میزان لازم
زرشک : به میزان لازم

دستور پخت بورک حلزونی

ابتدا سینه مرغ را بشویید و سپس آن را با پیاز و زردچوبه و ادویه کاری و فلفل آب پز کنید.

آب پز کردن مرغ با پیاز و ادویه

فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید و قارچ ها را هم به صورت ورقه ورقه برش دهید سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و فلفل دلمه ای و قارچ را در درون روغن تفت دهید.

تفت دادن فلفل دلمه ای و قارچ

و بعد از این که فلفل دلمه ای و قارچ تفت خوردند سینه مرغ ریش ریش شده را به آن ها اضافه کنید و بعد از تفت خوردن سینه مرغ نمک و فلفل را به مخلوط مواد بورک اضافه نمایید. سپس یک ورق خمیر یوفکا را نصف کنید و روی سینی مناسبی خمیر یوفکا را پهن کنید و مواد بورک را بر روی خمیر قرار دهید و سطح مواد را بر روی خمیر صاف کنید و سپس خمیر یوفکا را لوله کنید و سپس آن را به شکل حلزون فرم دهید.

طرز تهیه بورک حلزونی فرم دادن خمیر یوفکا به شکل حلزون

در درون ظرفی مناسب زرده تخم مرغ را قرار دهید و بعد از این که زرده را هم زدید آن را با کمک قلم مو بر روی خمیر یوفکای حلزونی شکل بمالید و سپس روی خمیر ها را کنجد و یا سایه دانه بپاشید. و در درون قالب فر کاغذ روغنی قرار دهید و بورک ها را در درون قالب فر قرار دهید.

قرار دادن بورک های حلزونی در درون قالب فر

سپس قالب فر را در درون فر با دمای ۱۸۰ که از قبل گرم کرده اید به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید. بورک حلزونی از جمله بهترین و محبوب ترین انواع غذا با خمیر یوفکا است.

روش های طبخ غذا با خمیر یوفکا

طرز تهیه کاپ تخم مرغی با خمیر یوفکا

کاپ تخم مرغی یک میان وعده بسیار مقوی و خوشمزه است که می توانید از آن به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس خود استفاده نمایید و هم چنین کاپ تخم مرغی از انواع غذا هایی است که با خمیر یوفکا تهیه می شود.

طرز تهیه کاپ تخم مرغی با خمیر یوفکا

مواد لازم

خمیر یوفکا : ۴ برگ
تخم مرغ : ۴ عدد
پیازچه : ۳ شاخه
تن ماهی : ۱ عدد
پنیر خامه ای : ۴ قاشق مرباخوری

دستور پخت کاپ تخم مرغی

ابتدا خمیر یوفکا را از درون فریز خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا لایه های آن ازحالت انجماد خارج شوند و به راحتی از یکدیگر جدا شوند. سپس یک برگ از خمیر یوفکا را بردارید و بر روی سطح آن کره ذوب شده را بمالید و سپس خمیر یوفکا را به ۴ قسمت تقسیم کنید و آن ها را به صورت ضربدر درون قالب های فر قرار دهید و قالب های فر را در درون فر قرار دهید تا زمانی که سطح خمیر یوفکا طلایی شود.

طرز تهیه کاپ تخم مرغی خوشمزه قرار دادن خمیر یوفکا در درون فر

سپس بعد از طلایی شدن سطح خمیر های یوفکا قالب ها را از درون فر خارج کنید و در داخل هر یک از کاپ ها مقداری پنیر و تن ماهی قرار دهید.

ریختن تم ماهی و پنیر خامه ای در درون کاپ

و سپس یک عدد تخم مرغ را در درون هر کاپی بشکنید و بعد قالب فر را در درون فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید بعد از این که تخم مرغ ها پخته شدند قالب های فر را از درون فر خارج کنید و روی هر کاپ را با کمک پیازچه خرد شده و فلفل قرمز به زیبایی تزیین کنید.

تزیین کاپ تخم مرغی طرز تهیه 2 نوع غذا با خمیر یوفکا در فر

در این مطلب دستور پخت ۲ نوع غذا با خمیر با یوفکا را مشاهده کردید که امیدواریم از طرز تهیه این دو نوع غذا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *