اسنک یا همان ساندیچ نوعی فست فود پرطرفدار است که شما می توانید آن را بدون صرف مدت زمان زیادی تهیه کنید. طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز در منزل به راحتی امکان پذیر است.

اسنک یک میان وعده پرتنوع است شما می توانید این میان وعده خوشمزه را برای مهمانی های عصرانه و جشن های طبخ کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با روش تهیه اسنک با استفاده ازساندویچ ساز آشنا سازیم.

طرز تهیه اسنک

مواد لازم

بادمجان متوسط : ۲عدد
نان تست : ۱۶ ورق
سویا : ۱۰۰ گرم
فلفل سبز : ۵ عدد
سیر : ۲ حبه
گوجه فرنگی : ۱ عدد
پیاز : ۱ عدد
فلفل قرمز و نمک : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم
پنیر پیتزا : به میزان دلخواه
کره : به میزان لازم

طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز

برای تهیه اسنک سبزیجات سویا را چند ساعت در آب خیس کنید سپس بادمجان ها را پوست بکنید و آن ها را خرد کنید و به مدت یک ساعت آن ها را در آب و نمک بخوابانید این کار باعث می شود تا تلخی بادمجان گرفته شود. پیاز را در تابه ای مناسب به همراه مقداری روغن به خوبی تفت دهید بعد از اینکه پیاز مقداری تفت خورد زردچوبه را به همراه فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید.

تفت دادن پیاز

در مرحله بعدی طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز بادمجان ها را در درون صافی مناسبی قرار دهید تا آب آن ها گرفته شود سپس آن ها را به خوبی خشک کنید و در تابه بریزید و به همراه پیاز بادمجان ها را سرخ کنید بعد از اینکه رنک بادمجان ها تغییر کرد سویا را که از قبل خیس کرده بودید به بادمجان ها اضافه کنید تا به خوبی سرخ شود توجه داشته باشید که قبل از سرخ کردن سویا ها باید آب آن ها را به خوبی بگیرید.

تفت دادن بادمجان

آبکش کردن سویا در صافی

بعد از اینکه روغن در سویا ها نفوذ کرد گوجه فرنگی را به شکل پوره در آورید و آن را به همراه مخلوط سبزیجات سرخ کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه اسنک سبزیجات فلفل ها را به صورت حلقه حلقه خرد کنید و آن ها را به همراه نمک و سیر کوبیده شده به مخلوط سبزیجات اضافه کنید بعد از اینکه آب گوجه فرنگی به خوبی تبخیر شد نصف پیمانه آب جوش در مواد اسنک بریزید و درب تابه را به خوبی ببندید و حرارت شعله گاز را کم کنید تا مواد کمی پخته شوند و خامی آن ها از بین برود. وقتی که آب مواد خشک شد تابه را از روی گاز بردارید.

طرز تهیه اسنک سبزیجات
در مرحله آخر طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز یک عدد نان تست را بر روی سطح صافی قرار دهید و یک قاسق غذاخوری از مخلوط سبزیجات را بر روی نان تست قرار دهید و سطح مواد درون نان تست صاف و یکدست کنید سپس مقداری فلفل و پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید.

طرز تهیه اسنک با پنیر پیتزا

و یک ورق دیگر از نان تست را بر روی مواد قرار دهید و اسنک را به کمک فشار دست به خوبی محکم کنید سپس دو طرف اسنک را با کره اغشته کنید و همین مراحل را برای بقیه نان تست ها انجام دهید.

نان تست در ساندویچ ساز

سپس اسنک ها را به مدت ۵ دقیقه در درون دستگاه ساندویچ قرار دهید.

اسنک سبزیجات طرز تهیه اسنک با سانویچ ساز

اسنک را می توانید با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و انواع سبزیجات به زیبایی تزیین کنید. طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز را در این مطلب مشاهده کردید که امیدواریم با تهیه این نوع میان وعده خوشمزه لحظات خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *