شیرینی دارچینی از انواع شیرینی ها با طعم و مزه متفاوت است که با مواد ساده ای می توانید این نوع شیرینی را در منزل تهیه کنید, در طرز تهیه شیرینی دارچینی از آرد سفید و پودر قند و کره و بیکینگ پودر و دارچین و سفیده تخم مرغ استفاده می شود.

شیرینی زنجبیلی، شیرینی دارچینی و شیرینی نارگیلی از انواع شیرینی های خوش طعم و پرطرفداری هستند که شما می توانید این نوع شیرینی ها را در منزل برای پذیرایی از مهمان ها در عید نوروز و یا برای مناسبت های خاص بپزید.

طرز تهیه شیرینی دارچینی در خانه

مواد لازم

  • پودر قند : ۱/۲ لیوان
  • آرد سفید : ۱ و ۱/۳ لیوان
  • پودر دارچین : دو قاشق مرباخوری
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • بیکینگ پودر : ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی دارچینی خوشمزه و خوش طعم در منزل

برای تهیه شیرینی دارچینی ابتدا فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود سپس مواد را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. کره را با کمک قاشق خرد کنید و پودر قند را به کره خرد شده بیفزایید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید.

هم زدن کره و پودر قند

بیکینگ پودر و آرد را کنید.

الک کردن آرد

مخلوط آرد را به مخلوط کره و پودر قند اضافه کنید و با کمک دست مخلوط این مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

اضافه کردن آرد به مخلوط کره و پودر قند

سپس پودر دارچین را به خمیر شیرینی اضافه کنید و خمیر را ورز دهید.

خمیر شیرینی دارچینی

خمیر شیرینی را روی سطح کار باز کنید. برای باز کردن خمیر ابتدا دو کیسه فریزر را باز کنید و یک لایه از کیسه فریزر را روی یک سینی بزرگی قرار دهید و خمیر شیرینی را روی کیسه فریز قرار دهید و لایه دیگر کیسه فریزر را هم روی خمیر قرار دهید سپس خمیر را با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کنید.
با کمک قالب شیرینی با شکل دلخواه خمیر را قالب بزنید برای قالب زدن خمیر این نوع شیرینی می توانید از قالب مخصوص شیرینی نخودچی استفاده کنید.

قالب زدن خمیر شیرینی دارچینی
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی دارچینی ته قالب فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید سپس شیرینی های قالب زده شده را درون قالب فر بچینید و روی شیرنیی ها را سفیده تخم مرغ بمالید تا شیرینی های دارچینی براق و سفت شوند.

قالب زدن خمیر شیرینی دارچینی

قالب فر را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا روی شیرینی ها طلایی رنگ شود و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب فر را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شوند سپس آن ها را از درون قالب فر به ظرف مناسبی انتقال دهید.

شیرینی دارچینی کره ای

نکات طلایی برای تهیه شیرینی دارچینی

۱٫ اگر تمایل دارید رنگ شیرینی دارچینی روشن تر شود می توانید مقدار پودر دارچین را کمتر کنید.
۲٫ برای خوش طعم تر شدن شیرینی دارچینی می توانید از مقداری پودر هل استفاده کنید.
۳٫ توجه داشته باشید که برای طرز تهیه شیرینی دارچینی نباید خمیر را زیاد ورز دهید زیرا ورز دادن بیش از اندازه خمیر باعث می شود که خمیر روغن پس دهد.

دستور تهیه شیرینی دارچینی

در این مطلب طرز پخت شیرینی دارچینی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع شیرینی کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *