شیرینی لوز یکی از سنتی ترین شیرینی های شهر یزد است که با افزودنی های مختلفی نظیر نارگیل، پسته، گردو، بادام و زعفران تهیه می شود. ما در این مطلب، طرز تهیه شیرینی لوز با استفاده از بادام و زعفران را آموزش می دهیم امیدواریم از این دستور تهیه نهایت استفاده را ببرید.

در پخت شیرینی لوز نیاز به پودر بادام و زعفران دم کرده داریم که باعث عطر و طعم خوب آن می شود. شیرینی لوز را می توان همچون شیرینی دارچینی و شیرینی ملکه بادام بعنوان عصرانه و در دورهمی ها سرو کرد.

مواد اولیه برای شیرینی لوز :

  • شکر : ۱ پیمانه
  • بادام : ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
  • آب : ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ : ۱ قاشق سر خالی
  • پودر قند : ۲ قاشق سر خالی
  • پودر پسته : به میزان لازم

تهیه شیرینی لوز

طرز تهیه شیرینی لوز بادامی :

برای تهیه شیرینی لوز ابتدا بادام را در آب خیس نموده تا پوست آن خوب گرفته شود. بعد به مدت یک روز در آفتاب قرار داده تا خشک شود.

پوست کردن بادام سپس بادام را آسیاب کرده و بعد از نرم شدن آن ، از الک استفاده کنید تا نا خالصی های آن گرفته شود و پودر نرمی به دست آید تا زیر دندان احساس نشود .

اماده کردن بادامتهیه پوره بادام

بعد پودر بادام و پودر قند را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید، آب و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و قوام و به شکل شیره در بیاد حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید تا سرد شود .

آماده کردن آب و شکر بعد با هم زن برقی شروع به هم زدن کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه هم بزنید تا مایع سفید و کشداری به دست آید بعد از چند دقیقه هم زدن پودر بادام را به مواد کم کم اضافه کنید آنقدر پودر بادام را باید اضافه کرد تا موادمان به شکل خمیر در بیاید و به دست نچسبد.

درست کردن موادشیرینی

داخل قالب مستطیل را کاغذ روغنی بیندازید و مواد را داخل آن بریزید و با قاشق صاف کنید. نصف روز داخل یخچال بگذارید تا خوب منسجم شود بعد برش بزنید و سطح آن را با پودر بادام با پسته به دلخواه تزیین کنید.

طرز پهن کردن خمیر

طرز تهیه شیرینی لوز

در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران نیز به مواد اضافه کنید در نظر داشته باشید زعفران باید غلیظ باشد تا به مواد خوب رنگ دهد و شیرینی لوز زعفرانی خوشرنگی داشته باشید.

آماده کردن مواد اولیهطرز تهیه شیرینی لوز

در این آموزش آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه شیرینی لوز آشنا شدید، امیدوارم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *