جوجه کباب غذایی خوش طعم و لذیذ است که می تواند بهترین غذا برای سفره افطار ماه مبارک رمضان باشد. در این بخش ما قصد داریم تا شما را با دستور پخت جوجه کباب تابه ای با روشی متفاوت و آسان در منزل آشنا سازیم.

جوجه کباب و جوجه چینی از انواع غذا های محبوب در بین ایرانیان هستند. شما می توانید جوجه کباب را به روش تابه ای و سیخ کشیدن تهیه نمایید. طرز تهیه جوجه کباب تابه ای را در این مطلب آشپزی مشاهده خواهید کرد.

جوجه کباب تابه ای

مواد لازم

مرع مخصوص جوجه کباب : ۵۰۰ گرم
نمک : به میزان لازم
روغن زیتون : ۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو : به میزان لازم
زعفران ساییده شده : ۱/۲ قاشق چای خوری
پیاز : ۲ عدد
فلفل دلمه ای : ۱ عدد

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس آب پیاز را بر روی جوجه های تمیز شده بریزید و سپس ۳ قاشق سوپ خوری آبلیمو و زعفران آب کرده و فلفل دلمه ای کاملا خرد شده را به جوجه ها اضافه کنید و همه مواد را در داخل ظرف در بسته ای قرار دهید و سپس ظرف را به مدت ۳ ساعت در درون یخچال قرار دهید.

قرار دادن تکه های جوجه در درون آب و پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده
بعد از مدت زمان ذکر شده در درون تابه ای نچسب روغن زیتون را بریزید و بعد از این که روغن زیتون داغ شد جوجه کباب ها را در درون روغن زیتون قرار دهید و درب تابه را ببندید و هر ۱۰ دقیقه یکبار جوجه کباب ها را پشت و رو کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید تا آب جوجه ها کشیده شود و به روغن بیفتند در این مرحله باید نمک را به جوجه کباب اضافه کنید و بعد از ۲ دقیقه حرارت دادن تابه را از روی حرارت بردارید.

سرخ کردن جوجه کباب در درون تابه طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در منزل

نکات طلایی برای پخت جوجه کباب تابه ای

  • می توانید در روش تهیه جوجه کباب تابه ای به جای زیتون از کره استفاده کنید.
  • این نوع جوجه کباب را می توانید به وسیله سیخ های چوبی نیز تهیه کنید به این ترتیب که تکه های جوجه را بعد از این که از درون یخچال بیرون آورید به سیخ بکشید و سپس سیخ های چوبی را در درون روغن زیتون قرار دهید و بعد از این که یک طرف جوجه ها سرخ شده سیخ ها را بچرخانید تا طرف دیگر جوجه ها نیز سرخ شود.قرار دادن سیخ های جوجه در درون تابه
  • می توانید برای از بین بردن بوی مرغ و خوش طعم کردن آن از افزودنی های دیگری نظیر برگ بو و فلفل دلمه ای و … را به آن اضافه کنید.
  • جوجه ها را بهتر است از شب قبل در درون یخچال قرار دهید.
  • جوجه کباب خوشمزه تابه ای را بهتر است با نان و کره میل کنید.

جوجه کباب با سیخ چوبی

بعد از این که جوجه کباب ها آماده شدند می توانید آن ها را در درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید و با کمک روش های تزیین جوجه کباب آن ها را تزیین کنید. امیدواریم طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در این مطلب مورد استفاده شما در منزل قرار بگیرد. برای مشاهده پخت انواع کباب کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *