ترشی از انواع چاشنی های خوش طعم است که انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به ذائقه خود و افراد خانواده تان ترشی های مختلفی را برای فصل پاییز و زمستان تهیه کنید. ترشی لیمو ترش از انواع ترشی هایی است که بدون سرکه تهیه می شود و طرز تهیه ترشی لیمو ترش در منزل بسیار راحت و آسان است.

ترشی انبه و ترشی لوبیا سبز و ترشی قارچ و ترشی لیمو ترش از انواع ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این ترشی های خوشمزه را در کنار انواع غذای های گوشتی و پلو ها میل کنید.

ترشی لیمو ترش خوشمزه

مواد لازم

  • فلفل تند قرمز : ۳ عدد
  • لیموی تازه : ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای رنگی : ۱ عدد
  • نمک : ۱٫۵ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لیمو ترش

ابتدا لیموها را بشویید و آن ها را به مدت ۱ روز در جایی قرار دهید تا آبشان برود.

طرز تهیه ترشی لیمو ترش در منزل

سپس لیمو ترش ها را خرد کنید و آن ها را به ۶ قسمت تقسیم کنید هسته های لیمو ترش را بیرون آورید زیرا هسته ها باعث تلخ شدن ترشی می شوند.

روش تهیه ترشی لیمو ترش دستور تهیه ترشی لیمو ترش

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی لیمو ترش تکه های لیمو را داخل ظرف مناسبی بریزید و فلفل قرمز و زردچوبه و نمک را هم بر روی لیمو ترش های تکه شده قرار دهید سپس یک پارچه تمیز بر روی ظرف بکشید و به مدت ۳ روز ترشی لیمو ترش را بیرون از یخچال قرار دهید و گهگاهی مواد ترشی را با کمک قاشق هم بزنید توجه داشته باشید قاشقی که مواد ترشی را با آن هم می زنید باید حتما به طور کامل خشک باشد. بعد از گذشت ۳ روز آب غلیظی بر روی ترشی ایجاد می شود سپس باید ترشی لیمو ترش را درون ظرف مناسبی که برای ترشی در نظر گرفته اید بریزید و در ظرف را به طور محکم ببندید و اجازه دهید تا ترشی به خوبی برسد. ترشی لیمو ترش را اگر در یخچال و جای خنک قرار دهید بعد از چند ماه می رسد و اگردر جای گرم قرار دهید بعد از یک ماه می رسد و قابل مصرف است.

ترشی لیمو ترش خوش طعم

نکات طلایی برای تهیه ترشی لیمو ترش

  • ترشی لیمو ترش سرکه ندارد و برای افرادی که نمی توانند از ترشی های دیگر مصرف کنند بسیار مناسب است.
  • تندی ترشی لیمو ترش را می توانید با توجه به ذائقه خود کم و یا زیاد کنید.
  • ترشی لیمو ترش با انواع غذا های گوشتی و پلو ها لذیذ است.
  • ترشی لیمو ترش بسیار تند است و در عربستان تهیه می شود.

ترشی لیمو ترش خوش طعم

در این مطلب طریقه درست کردن ترشی لیمو ترش را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از تهیه این نوع ترشی در منزل نهایت لذت را ببرید, برای مشاهده آموزش انواع ترشی کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *