سوپ جو با شیر همانند سوپ سفید بسیار پر طرفدار است شما می توانید این سوپ خوشمزه را به عنوان یک پیش غذا مقوی برای مجالس افطار ماه مبارک رمضان و مهمانی های خود تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه سوپ جو با شیر را آموزش می دهیم امیدواریم از طبخ این پیش غذای خوشمزه در مهمانی ها و در کنار سایر اعضای خانواده تان لذت ببرید.

سوپ جو با شیر از مقوی ترین غذا های ایرانی است بنابراین بهتر است که این سوپ را در برنامه غذایی کودک خود قرار دهید می توانید در طرز تهیه سوپ جو با شیر از قارچ و مرغ نیز استفاده کنید. این سوپ خوشمزه همانند سوپ شیر و سوپ شیر و قارچ طعم فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه سوپ جو با شیر و قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ : نصف سینه
جو : ۶۰۰ گرم
قارچ : ۱۵۰ گرم
هویج : یک عدد بزرگ
شیر : ۳ لیوان
پیاز : ۲ عدد
خامه : ۵۰ گرم
فلفل دلمه ای : ۱ عدد کوچک
فلفل : به میزان لازم
نمک و آبلیمو : به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو با شیر

ابتدا مرغ را با مقداری آب و ساقه کرفس و پیاز در قابلمه ای مناسب قرار دهید و سپس مخلوط مرغ و ساقه کرفس را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا مرغ به خوبی پخته شود.

پختن سینه مرغ با پیاز

بعد از این که سینه مرغ به خوبی پخته شد جو را که از قبل پخته اید با آب مرغ در قابلمه ای مناسب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید.

پختن جو با آب مرغ
در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ جو با شیر سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به جو اضافه کنید. سپس هویج را رنده کنید و یا ریز خرد کنید و به مخلوط مرغ و جو اضافه کنید.

مخلوط هویج خرد شده و سوپ جو

بعد از اینکه هویج پخته شدشیر را به تدریج به سوپ اضافه کنید و سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به سوپ شیر با جو اضافه کنید.

سوپ جو با شیر خوشمزه
بعد از این که سوپ شیر مقداری غلیظ شد و هویج و فلفل دلمه ای درون آن به طور کامل پخته شدند پیاز را که از قبل تفت داده بودید به سوپ اضافه کنید. در درون ظرفی مناسب پیاز را تفت دهید و دو قاشق آبلیمو به قارچ های خرد شده اضافه کنید و بعد از این که پیاز ها کمی نرم شدند قارچ را به پیاز ها اضافه کنید.

تفت دادن قرچ و پیاز

وقتی که قارچ به همراه پیاز کمی تقت خورد مخلوط قارچ و پیاز را به سوپ جو اضافه کنید.

روش پخت سوپ شیر با جو و قارچ

در مرحله آخر پخت سوپ جو با شیر بعد از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید به آن نمک و فلفل اضافه کنید و زیر شعله گاز را کم کنید. در ظرفی مناسب خامه را قرار دهید و مقداری سوپ به خامه اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن سوپ و خامه را تا حدی ادامه دهید که مخلوط دمای خامه و سوپ یکسان شود سپس مخلوط خامه و سوپ را به سوپ اضافه کنید و بعد از چند دقیقه سوپ را از روی حرارت گاز بردارید.

Barley porridge with milk (3)

نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل سوپ جو با شیر

  1. توجه داشته باشید که از آب مرغ باید پیاز و ساقه کرفس را جدا کنید.
  2. شیر را ابتدا گرم کنید و بعد به سوپ اضافه کنید زیرا ممکن است که شیر در صورت سرد بودن ببرد.
  3. توجه داشته باشید که پیاز نباید زیاد تفت بخورد و رنگش عوض شود وقتی که پیاز نرم شد آن را به سوپ اضافه کنید می توانید با اضافه کردن مقداری کره به پیاز و روغن عطر این سوپ خوشمزه را ایده آل کنید.
  4. جو را می توانید از شب قبل در مقداری آب خیس کنید.
  5. سوپ جو را می تواند با آب گوشت و اب قلم نیز طبخ کنید طبخ سوپ جو با آب قلم طعم بی نظیری به سوپ می دهد.
  6. سوپ را با حرارت بالا بپزید و در ظرف سوپ را در نگام طبخ ان نبندید.
  7. اضافه کردن آبلیمو به قارچ باعث می شود تا رنگ قارچ سیاه نشود.

روش پخت سوپ جو با شیر

بعد از اینکه سوپ آماده شد آن را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید این سوپ خوشمزه را با جعفری خرد شده و یا پیاز چه به زیبایی تزیین کنید و هم چنین می توانید برای تزیین سوپ جو با شیر از روش های تزیین سوپ استفاده کنید. برای آموزش طرز تهیه انواع سوپ کلیک کنید.
نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *