پیش غذا به غذایی گفته میشه که قبل از غذای اصلی سرو میشه و هدفش برانگیختن اشتها وآماده سازی معده برای پذیرش غذای اصلیه. در این مطلب به درخواست دوستان عزیزمون، طرز تهیه پیش غذا ی زیبا و خیلی آسون رول خیاری رو قرار میدیم که هم خیلی سبکه و هم خیلی اشتها برانگیز. به نکاتی هم در مورد سلامت پیش غذا اشاره میکنیم.

پیش غذا

پیش غذا

ویژگی های یک پیش غذا ی خوب

اگر نکات سلامت پیش غذا رعایت بشه برای سلامتی معده و به طور کلی سلامت بدن مفیده. از نظر سلامت پیش غذایی کناسبه و خوبه که اولا گرم باشه. دلیلش هم اینه که دمای معده قبل از صرف غذا بالاست و بهتره برای شروع، غذایی بخوریم که با دمای معده هماهنگی داشته باشه. نکته بعدی در مورد پیش غذا سبک بودنش هست. پیش غذا باید سبک باشه و کم. علتش هم کاملا واضحه. به خاطر اینکه اولا معده در همون ابتدا توانایی پذیرش غذای سنگین رو نداره و اذیت میشه. دوما هم اینکه پیش غذا باید اونقدری سبک و تا حدودی کم باشه که جا برای غذای اصلی باشه.

از اونجا که قراره صرف غذا با پیش غذا شروع بشه، ظاهرش خیلی مهمه و باید زیبا باشه و در افراد اشتها ایجاد کنه. همچنین باید مزه مطبوع و خوبی داشته باشه که باز هم نتیجش زیاد کردن اشتهاست.

امروز طرز تهیه رول خیار رو قرار میدم که اگرچه گرم نیست. ولی هم سبکه و هم شیک و زیبا و اشتها انگیزه.

رول خیار

رول خیار

مواد لازم برای تهیه رول خیار

خیار ۱ عدد بزرگ قلمی

پنیر ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ای قرمز یک عدد کوچک

شوید دو قاشق غذا خوری

نکته اول برای این پیش غذا اینه که پنیر نباید خیلی شور باشه. چون قراره در هر رول حدود یک قاشق پنیر استفاده بشه و شوریش اذیت میکنه. تهیش هم به همین راحتیه که پنیر رو با قاشق له میکنیم و فلفل رو خیلی ریز میکنیم و با شوید خرد شده مخلوط میکنیم.

خیار رولی

خیار رولی

خیار رو ورقه میکشیم و یک قاشق از مواد رو در ابتداش قرار میدیم و میپیچیم. برای اینکه رول خیار باز نشه به وسیله خلال دندون محکمش میکنیم.

پیشنهاد خوشمزه تر

دستور بالا دستوری بود که در سایتهای خارجی دیده بودم. ولی این دستور کاملا اختراع خودمه و به نظرم خیلی خوشمزه تره.

ماست چکیده

کشمش

مغز گردو

شوید

اگر کرفس خشک شده داشتین، پودر کرفس خشک شده هم بریزید 😉

پیش غذا

پیش غذا

دقیقا دستور بالا رو با این مواد امتحان کنین. نمک ماست رو اندازه بریزید و کشمش رو از قبل خیس بدید تا کمی نرم بشه و خیلی خشک نباشه. گردو ها رو هم خرد کنید و با شوید خرد شده و کرفس خشک مخلوط کنید. میتونید گردو رو در داخل مواد نریزید و به عنوان تزیین روی رول خیار قرار بدید. البته این عکس ساقه کرفسه.

خیار برای پیش غذا

خیار برای پیش غذا

پیش غذا با خیار

میتونیم به جای اینکه خیار رو رول کنیم، درون خیار رو خالی کنیم. به شکلی که تنها لایه نازک گودی باقی بمونه و بعد مواد رو در اون بریزیم و به شکل درسته و یا تکه شده سرو کنیم.

ماست و خیار

ماست و خیار

اینم یه پیشنهاد دیگه برای پیش غذای شیک با خیار

خیار ها رو حلقه حلقه میکنیم و توش رو خالی میکنیم و مواد رو داخلش میریزیم. یا اینکه حلقه های نازک میبریم و مواد رو روش میریزیم.

پیش غذا ی شیک

پیش غذا ی شیک

آرایش بشقابتون هم خیلی مهمه و به زیبایی کارتون کمک میکنه. پیشنهادم اینه که با این پیش غذاها که با خیار درست میشن و زمینه رنگی سبز دارن، استفاده از یک رنگ گرم مثل قرمز (گوجه فرنگی یا فلفل قرمز) زیباترش میکنه 🙂 :heart:

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *