برای پخت کیک خانگی می توانید از روش های مختلف استفاده کنید و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پختن کیک خانگی با طعم های مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است ساده ترین و مناسب ترین روش را برای پخت کیک انتخاب کنید. طرز تهیه کیک با آرد ذرت یکی از انواع روش های ساده برای پخت کیک های خانگی است و شما می توانید با کمک آرد ذرت کیک خوش طعم و سالمی را در منزل بپزید.

طرز تهیه کیک بدون شیر و طرز تهیه کیک با روکش ژله و طرز تهیه کیک با کمک آرد ذرت از انواع روش های مناسب برای پختن کیک هستند و شما می توانید با انتخاب یکی از این روش ها کیک های خوش طعم و خوشمزه ای را تهیه کنید.

تزیین کیک

مواد لازم

  • شکر : ۱/۴ پیمانه
  • آرد ذرت : ۱ پیمانه
  • پودر قند : ۱/۲ پیمانه
  • کره : ۳/۴ پیمانه
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر : ۱/۴ پیمانه
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر : ۱/۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک با آرد ذرت

برای تهیه کیک با آرد ذرت ابتدا کره را ۳۰ دقیقه قبل از پخت کیک از درون یخچال بیرون آورید تا به دمای اتاق برسد سپس فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه کیک با آرد ذرت، شکر و پودر قند و کره را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به کمک همزن هم بزنید تا مواد یکدست شوند و به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. وانیل و تخم مرغ را به مخلوط شکر اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر مایه کیک را هم بزنید تا کرمی رنگ شود.

مخلوط کره و شکر و تخم مرغ
آرد ذرت و بکینگ پودر را ۳ بار الک کنید و مخلوط آرد را به صورت آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید.

اضافه کردن آرد ذرت به مایه کیک مایه کیک

در مرحله آخر دستور تهیه کیک با آرد ذرت قالب مخصوص کیک را چرب کنید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود.

ریختن مایه کیک در قالب فر

قبل از بیرون آوردن کیک از درون فر برای اینکه مطمئن شوید کیک پخته شده است چنگال و یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید و اگر در هنگام خارج کردن چنگال و یا خلال دندان از مرکز کیک مواد کیک به آن ها نچسبیده بود کیک آماده است.
توجه داشته باشید که ابتدا باید اجازه دهید تا کیک سرد شود سپس آن را از قالب جدا کنید و با کمک خامه و ژله و یا شکلات های رنگی این کیک خوشمزه را تزیین کنید همچنین می توانید برای تزیین کیک با آرد ذرت از روش های تزیین کیک خانگی استفاده کنید.

کیک با آرد ذرت تزیین ساده کیک با آرد ذرت طرز تهیه کیک با آرد ذرت

در این مطلب طرز تهیه کیک با آرد ذرت را مشاهده کردید که امیدواریم از طعم بی نظیر این کیک خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *