غذاهای رژیمی ساده برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند بسیار مناسب می باشد. غذاهای رژیمی مورد استقبال افرادی که می خواهند تناسب اندام خود را حفظ و یا آن را به حد نرمال و طبیعی برسانند، قرار گرفته است. در این مطلب برای استفاده این افراد و همه کسانی که به حفظ سلامت خود می اندیشند، سه نوع غذای ساده رژیمی خوش طعم تدارک دیده شده است.

طرز تهیه سه نوع غذاهای رژیمی ساده

۱ – املت کبابی رژیمی :

غذای رژیمی املت کبابی

مواد لازم :

گوجه فرنگی سفت و پهن : ۴ عدد

اسفناج : به مقدار لازم

زعفران : به مقدار لازم

روغن زیتون : به مقدار لازم

نمک و فلفل : به مقدار لازم

تخم مرغ : ۴ عدد

طرز تهیه املت کبابی رژیمی :

مقداری اسفناج را بخارپز کرده و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. کمی از سر گوجه فرنگی ها بریده و با قاشق داخل آن را با دقت خالی نمایید، طوری که دیواره و کف گوجه ها آسیب ندیده و ۱ تا ۲ سانتیمتر ضخامت داشته باشند. سینی فر را با مقداری روغن زیتون چرب کرده و مواد داخل گوجه را که خالی کرده بودید را در مقداری روغن تفت داده و همراه کمی اسفناج داخل سینی فر ریخته و گوجه ها را روی سینی بچینید. داخل هر گوجه فرنگی مقداری اسفناج پخته و بخارپز شده ،نمک، فلفل و زعفران اضافه کرده و درون هر گوجه یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی را درون فر روشن قرار داده و اجازه دهید گوجه ها کبابی و تخم مرغ ها بپزند. پس از آماده شدن املت کبابی را از فر خارج کرده و آن ها را درون ظرف چیده سپس مقداری روغن زیتون روی آن ها بریزید و نوش جان نمایید.

۲ – پوره رژیمی تخم مرغ با لوبیا سبز

غذای ساده رژیمی پوره

مواد لازم :

تخم مرغ : ۲ عدد

لوبیا سبز خرد شده : ۱ پیمانه

گردوی خرد شده : نصف پیمانه

پیاز : ۱ عدد

روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری

آب مرغ : ۱/۴ پیمانه

نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه پوره رژیمی :

تخم مرغ ها را آب پز کرده و سپس خردشان نمایید. لوبیا سبز را نیز با مقداری آب نیم پز کنید. البته لوبیا سبز را خام نیز می توان استفاده کرد. پیاز خرد شده را با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا نرم و سبک شود. سپس پیاز را همراه آب مرغ، گردوی خرد شده، تخم مرغ و لوبیاسبز و نمک و فلفل داخل میکسر ریخته و همه را با زده تا یکدست شوند. پوره رژیمی را در ظرف مناسب ریخته و آن را با نان نوش جان کنید.

۳ – خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ

غذای رژیمی کدو سبز و قارچ

مواد لازم :

کدو سبز : ۲ عدد

قارچ : ۲ پیمانه

پیاز : ۱ عدد

سرکه : ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون : به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک رژیمی :

کدو سبز ، قارچ و پیاز را به اندازه دلخواه خرد کرده و همه را با هم درون کاسه ای ریخته و سرکه و مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل افزوده و با هم مخلوط نمایید. سبزیجات را داخل ظرف مناسبی ریخته و آن را داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده تا کباب شوند. سپس آن را همراه ماست کم چرب، جعفری، ریحان و … تزیین و سرو نمایید. بیشتر غذاهای رژیمی ساده با انواع سبزیجات و روغن های گیاهی تهیه و آماده می شوند. کبابی کردن یکی از روش های تهیه غذاهای رژیمی می باشد که طعم لذیذ و مزه فوق العاده ای ایجاد می کند. تهیه انواع خوراک ها نیز در صورتی که از سبزیجات تازه استفاده شود از جمله غذاهای مفید برای رژیم می باشد.

 

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *