کدو سبز از نظر علم گیاه‌شناسی یک میوه‌ی تابستانی است اما از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود که خیلی هم ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. امروز در سیماکوک، قصد داریم طرز تهیه چهار غذای رژیمی با کدو را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

غذای رژیمی با کدو

 

کدو سبز، بیشتر از ۹۵ درصد حاوی آب است و به همین دلیل، یک غذای رژیمی محسوب می‌شود. هر ۱۰۰ گرم کدو سبز فقط حدود ۲۵ کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد. بنا به این دلایل غذاهایی که با کدو تهیه می‌شوند بیشتر ماهیتی رژیمی دارند.

غذای رژیمی با کدو سبز – خوراک کدو

غذای رژیمی با کدو

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو

کدو سبز: سه عدد
گوجه گیلاسی: یک فنجان
نمک دریایی: به مقدار لازم
سیر تازه: یک حبه بزرگ
جعفری تازه خرد شده: یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: یک قاشق چای‌خوری

روش تهیه خوراک کدو

برای تهیه خوراک کدو سبز، اول از همه کدوهای شسته را در اندازه‌های مستطیلی متوسط، خرد کنید. کدوها را پوست نگیرید. درون یک تابه، مقدار کمی روغن زیتون بریزید و کدوها را برای سه دقیقه در آن تفت دهید. حالا گوجه‌ها را اضافه کنید و مقداری نمک بزنید. ترجیحا از نمک دریایی استفاده کنید.

در این مرحله، سیر تازه را اضافه کنید. سیر تازه، عطر بی‌نظیری به خوراک شما می‌دهد. در مرحله آخر، سبزی جعفری تازه را اضافه کنید. این غذای رژیمی با کدو فوق‌العاده است و در عین اینکه خاصیت فراوانی دارد، بسیار کم کالری است.

 

نودل کدو با سینه مرغ

غذای رژیمی با کدو
نودل کدو سبز و سینه مرغ

مواد لازم برای نودل کدو با سینه مرغ

کدو سبز: دو عدد درشت
سینه مرغ نگینی خرد شده: یک فنجان
نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم
سیر تازه: یک حبه درشت
عصاره مرغ: یک فنجان
آب‌لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری
روغن مایع: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه نودل کدو با سینه مرغ

برای تهیه دومین غذای رژیمی با کدو ابتدا باید کدوها را به شکل رشته‌های بلند نودل مانند درآورید. برای این کار از دنده درشت رنده استفاده کنید، یا از یک پوست‌گیر دستی کمک بگیرید. اگر هیچ یک از این وسایل را ندارید با یک چاقوی تیز هم می‌توانید نودل کدو درست کنید، هرچند کار ساده‌ای نیست.

 

در یک تابه، مقداری روغن بریزید و بعد تکه‌های سینه مرغ پخته شده را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. مقداری نمک و فلفل قرمز اضافه کنید. سیر تازه را اضافه کنید و بعد یک فنجان عصاره مرغ بریزید. حالا نوبت نودل کدو سبز است.

اجازه دهید همه مواد، حدود ده دقیقه با هم حرارت ببینند. در آخرین مرحله روی خوراک نودل، آب‌لیموی تازه بچکانید. نودل کدوسبز با سینه مرغ، آماده سرو است. نوش جان!

 

کوکوی کدو (بدون روغن)

غذای رژیمی با کدو

مواد لازم برای کوکوی کدو (بدون روغن)

کدو سبز: چهار عدد
تخم مرغ: یک عدد
نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم
آرد: نصف لیوان
پیاز: یک عدد
ماست چکیده: به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی کدو (بدون روغن)

ابتدا پیازها را شسته و رنده کنید. پیاز را در یک آبکش بریزید تا آب آن خارج شود. حالا کدوها را پوست کنده و رنده کنید. آب کدوها را هم به خوبی بگیرید. پیاز و کدو را در ظرفی ریخته و تخم مرغ را روی آن بشکنید. حالا نمک، فلفل، آرد و ادویه را اضافه کنید. مواد را حسابی با هم مخلوط کنید. مایه کوکوی شما آماده است.

فر را با ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. درون سینی فر، کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه کوکو را قاشق قاشق و در اندازه‌های دایره‌ای روی آن بریزید! بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کوکوی کدو سبز آماده است. از این غذای رژیمی با کدو لذت ببرید و با خیال راحت میل کنید. همراه این کوکوی خوشمزه می‌توانید از ماست چکیده استفاده کنید🙂

 

چیپس کدو سبز تنوری

غذای رژیمی با کدو

مواد لازم برای چیپس کدو سبز تنوری

کدو سبز حلقه شده: یک و نیم فنجان
پودر سوخاری: یک چهارم فنجان
نمک و فلفل: به مقدار لازم
اسپری روغن یا روغن: مقداری
شیر کم‌چرب یا بدون چربی: دو قاشق غذاخوری
پودر سیر: یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیپس کدو سبز تنوری

در ابتدای کارتان، فر را با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کدو سبز را به صورت ورقه‌های نازک چیپسی درآورید و به نمک، فلفل و پودر سیر آغشته کنید. شیر را در یک کاسه کم‌عمق بریزید. قطعات کدوسبز را ابتدا به شیر و سپس به پودر سوخاری آغشته کنید.

حالا کدوها را روی یک سینی قفسی شکل که از قبل با سپری روغن چربش کردید، قرار دهید. سینی قفسی شکل را درون فر قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه چیپس کدو سبز شما آماده است. می‌توانید آن را با مقداری ماست چکیده نوش جان کنید.

امیدواریم که از طعم این غذاهای رژیمی لذت ببرید☺

 

منبع : برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *