کیک کاراملی طعم و مزه متفاوتی دارد و اگر به پخت انواع کیک های متنوع علاقه مند هستید بهتر است از پخت این کیک خوش طعم غافل نشوید؛ در طرز تهیه کیک کاراملی از کرم کارامل و تخم مرغ و شیر و شکر و روغن مایع و آرد و بیکینگ پودر و وانیل استفاده می شود.

کیک زنجبیلی، کیک کاراملی و کیک شکلاتی طعمی متفاوت و بی نظیر دارند و شما می توانید این نوع کیک ها را برای مناسبت های خاص و پذیرایی از مهمان ها در منزل بپزید.

دستور تهیه کیک کاراملی

مواد لازم

  • کرم کارامل : دو بسته
  • شیر : یک پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : نصف پیمانه
  • آرد : ۲٫۵ پیمانه
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مرباخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • قالب گرد با قطر ۲۲ سانت

طرز تهیه کیک کاراملی در منزل

کارامل را مطابق با دستور نوشته شده در پشت پاکت تهیه کنید سپس قالب کیک را با مقداری روغن چرب کنید و کرم کارامل را درون قالب کیک بریزید و به مدت ۶۰ دقیقه قالب کیک حاوی کرم کرامل را درون یخچال قرار دهید تا کارامل خودش را بگیرد.

مایع کیک کاراملی

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک کاراملی روغن و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط این مواد را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. تخم مرغ ها را به صورت جداگانه و همراه با وانیل به مایع کیک بیفزایید و به مدت دو دقیقه مایع کیک را هم بزنید سپس مقداری شیر به مخلوط مواد کیک بیفزایید. آرد و بیکینگ پودر را به کمک الک در دو مرتبه جداگانه به مایع کیک اضافه کنید توجه داشته باشید که ابتدا نصف آرد را باید به مایع کیک بیفزایید سپس مقداری شیر را به مایع کیک اضافه کنید.

الک کردن آرد در مایع کیک

با کمک لیسک مخلوط مواد را هم بزنید و باقی مانده آرد را به مایع کیک اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن آرد با مواد کیک باقی مانده شیر را به مایع کیک اضافه کنید.

مایع کیک کاراملی
در این مرحله از طرز تهیه کیک کاراملی درون قابلمه ای بزرگ تر از اندازه قالب کیک مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد.

ریختن آب در قابلمه

قالب کیک را از درون یخچال بیرون آورید و مایع کیک آماده شده را روی کرم کارامل بریزید.

ریختن مایع کیک در قالب فر

قالب کیک را درون قابلمه حاوی آبجوش قرار دهید .

ریختن مایع کیک در قالب فر

سپس قالب و قابلمه را درون فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب کیک را از درون فر خارج کنید و بعد از اینکه کیک کمی خنک شد آن را به مدت ۱٫۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب کیک را از یخچال بیرون آورید و با کمک کارد نوک تیز لبه های کیک را از قالب جدا کنید و کیک را درون ظرف مناسبی برگردانید و با کمک روش های تزیین کیک خانگی این کیک خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

روش پخت کیک کاراملی در خانه تزیین ساده کیک کاراملی

فوت و فن های پخت بهتر

  • برای اینکه از پختن کیک مطمئن شوید خلال دندان و یا چنگالی را در مرکز کیک فرو کنید اگر چنگال یا خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک پخته است.
  • در طرز تهیه کیک کاراملی می توانید از یک بسته کرم کارامل استفاده کنید ولی اگر تمایل دارید از کارامل بیشتری در پخت این نوع کیک استفاده کنید می توانید از دو بسته کارامل برای پختن کیک استفاده نمایید.
  • می توانید از کارامل تیاری یا کارامل های ایرانی در پخت کیک کاراملی استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که آب موجود در قابلمه باید تا نصف قالب کیک باشد در غیر این صورت ممکن است آب سر ریز شود و درون قالب کیک بریزد.

طرز تهیه کیک کاراملی در خانه

در این مطلب با طریقه درست کردن کیک کاراملی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع کیک متفاوت در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت کیک ها با طعم مختلف به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *