پختن کیک و خوردن آن به عنوان کیک عصرانه همراه با چای ضمن اینکه خستگی روزمره ما را می کاهد، یک نوع تفریح دلپذیر محسوب می شود. کیک ها در طعم های مختلفی مثل کیک موز و دارچین، کیک لیمویی ، کیک گردویی و… تهیه می شوند که بی شباهت به کیک پسته نیستند. در این مطلب، طرز تهیه کیک پسته ای را به عنوان یک عصرانه خوشمزه به شما هنرمندان آشپزی پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم

  • آرد: ۲ پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • پودر پسته: یک پیمانه
  • شیر: یک چهارم پیمانه
  • بکینگ پودر: دو قاشق چای خوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

دستور پخت کیک پسته ای خوشمزه

طرز تهیه کیک پسته ای خوش طعم

برای تهیه کیک پسته، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ گرم کنید. آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید تا بافت کیک شما کاملا نرم و اسفنجی شود.

الک کردن آرد و بکینگ پودر

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده را با وانیل و شکر به هم بزنید تا رنگ آن متمایل به کرم شود. آن گاه کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و به هم بزنید و در ادامه نصف پودر پسته را به مایه اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

میکس پودر پسته و مایه کیک برای تهیه کیک پسته

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک پسته, سفیده را در ظرفی جداگانه آن قدر هم بزنید تا پف کند. سپس سفیده پف کرده را به زرده اضافه کنید و آن ها را مخلوط نمایید.

مابقی پودر پسته را به آرد اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس شیر و آرد آماده شده را طی ۳ مرحله کم کم به مایه کیک اضافه کنید و مرتبا هم بزنید.

میکس آرد و پودر پسته

قالبی را برای تهیه کیک از قبل چرب و آرد پاشی کنید و مایه کیک را درون آن قالب بریزید. قالب را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید و ۵۰ تا ۴۵ دقیقه منتظر بمانید تا کیک شما آماده شود.

کیک پسته ای خود را با پودر پسته و پودر قند تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه کیک پسته ای خوشمزه

از همراهی شما عزیزان در تهیه کیک پسته خوشمزه صمیمانه سپاس گذاریم. برای دیدن طرز تهیه انواع کیک کلیک بفرمایید. و با دستور پخت کیک های متفاوت و عالی در منزل بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *