طرز تهیه کوکوی گل کلم با اندک تفاوت با کوکوی کدو سبز، کوکوی عدس در دسته انواع کوکوها قرار می گیرد. کوکو  یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است. ماده اصلی کوکو تخم مرغ است و در طبخ انواع این غذا از مواد مختلفی مانند پیاز، قارچ، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و ادویه به طور معمول استفاده می شود. کوکو معمولا به صورت پهن، گرد و بیضی تهیه می شود.

مواد لازم تهیه کوکو برای ۶ نفر

  • گل کلم متوسط: یک عدد
  • پیاز سرخ کرده: ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • جوش شیرین: یک قاشق مرباخوری
  • روغن: ۳ قاشق سوپخوری
  • زعفران: به مقدار کمی
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی گل کلم

ابتدا برای تهیه کوکوی گل کلم، گل کلم ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. آن گاه گل کلم های کوچک شده را در آب و نمک بپزید. هنگامی گل کلم ها پخته شدند، آن ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب از آن ها خارج شود.

گل کلم خرد شده جهت تهیه کوکوی گل کلم برای طبخ بهتر کوکوی گل کلم، باید زمان لازم را برای آبکش کردن رعایت کنید. حالا با چنگال آن ها را کمی نرم کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کوکوی گل کلم, تخم مرغ ها را در ظرف دیگری شکسته و آن گاه نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

میکس تخم مرغ و فلفل جهت تهیه کوکوی گل کلممواد داخل ظرف را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در ادامه، زعفران را در کمی آب جوش  و جوش شیرین را در آب سرد حل کنید . حالا آن ها را به تخم مرغ ها اضافه کنید. پیاز داغ و گل کلم هایی را که کاملا خنک شده اند، به مایه تخم مرغ اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید. آن گاه روغن را در تابه ریخته و اجازه دهید کمی داغ شود. حالا مایه کوکو را درون تابه ریخته و پهن کنید. توجه داشته باشید که مایه کوکو در یک جا متراکم نشود.

طرز تهیه کوکوی گل کلم

حرارت را کم کنید تا کوکو به آرامی مغز پخت شود. بعد از اینکه کوکو کاملا سرخ شد، حالا زمان آن رسیده که کوکو را به قطعات با شکل و اندازه دلخواه تقسیم کنید و کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود. توجه داشته باشید که برای تکه کردن کوکو، حتما باید یک طرف آن سرخ شده باشد.

کوکوی گل کلم

در این مطلب آموزش لازم طرز تهیه کوکو گل کلم به شما عزیزان ارائه شد. امیدواریم از طبخ کوکوی گل کلم نهایت لذت را برده باشید. در صورت تمایل از انواع کوکو در سایت دیدن فرمایید.

The post طرز تهیه کوکوی گل کلم خوشمزه و ایده آل appeared first on آرگا.

نوشته طرز تهیه کوکوی گل کلم خوشمزه و ایده آل اولین بار در بروز باش. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *