کوفته قلقلی یکی از غذا هایی است که شما می توانید آن را به عنوان وعده اصلی غذا با برنج و نان و … سرو کنید. هم چنین می توانید کوفته قلقلی را به عنوان پیش غذا نیز تهیه کنید. این غذای خوشمزه همانند دلمه برگ مو طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه کوفته قلقلی در منزل به راحتی امکان پذیر است.

کوفته در انواع مختلف و متنوعی وجود دارد. از انواع کوفته های پرطرفدار می توان به کوفته برنجی، کوفته کله گنجشکی و کوفته تبریزی و کوفته قلقلی و … اشاره کرد. در این مطلب روش پخت کوفته قلقلی را با بهترین طرز تهیه به شما دوستان عزیز آموزش می دهیم.

بهترین روش طرز تهیه کوفته قلقلی

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز : ۲ عدد ( ۱ عدد درشت و ۱ عدد ریز )
گوشت چرخی : ۳۰۰ گرم
تخم مرغ : ۱ عدد
آرد نخود چی : ۳۰۰ گرم
آب : به میزان لازم
نمک و فلفل : به میزان لازم
زرد چوبه : به میزان لازم
روغن سرخ کردنی : به میزان لازم
آبلیمو : به میزان لازم
گوجه فرنگی : ۲ عدد
رب گوجه فرنگی : به میزان لازم

طرز تهیه کوفته قلقلی

در درون ظرفی مناسب ابتدا پیاز را رنده کنید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه کنید و نمک و فلفل و زرد چوبه را به گوشت و پیاز مخلوط شده اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت را با مواد ذکر شده به خوبی مخلوط کردید تخم مرغ را به همراه آرد نخود چی به مواد مخلوط شده کوفته قلقلی اضافه کنید. مواد کوفته قلقلی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

طرز تهیه کوفته قلقلی به صورت مرحله به مرحلهطرز تهیه کوفته قلقلی در منزل
در مرحله بعدی طرز تهیه کوفته قلقلی در درون تابه مناسبی مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و از مایه کوفته قلقلی مقداری بر دارید و مایه را به صورت گرد فرم دهید و در درون تابه قرار دهید و دو طرف آن را به خوب سرخ کنید.

کوفته قلقی لذیذ کوفته قلقلی در حال سرخ شدن
بعد از این که مایه کوفته قلقلی تمام شد در درون تابه ای مقداری روغن بریزید و پیاز کوچک را خرد کنید و بعد از این که رنگ پیاز طلایی شد رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه رب را چند دقیقه تفت دادید گوجه فرنگی های خرد شده را به مخلوط رب و پیاز سرخ شده اضافه کنید. پس از تفت خوردن گوجه با این مواد آب لیمو و غوره ( در صورت تمایل ) و مقداری آب اضافه کنید سپس کوفته قلقلی های سرخ شده را در درون مخلوط گوجه و رب قرار دهید تا با یکدیگر بپزند و بعد از این که میزان آب مواد کم تر شد می توانید تابه را از روی گاز بردارید. می توانید در روش تهیه کوفته قلقلی از غوره استفاده نکنید.

کوفته قلقلی با طرز تهیه آسان کوفته قلقلی خوشمزه

بعد از آماده شدن قلقلی ها آن ها را در درون ظرف مناسبی قرار دهید. کوفته قلقلی را می توانید به عنوان افطاری و سحری در ماه مبارک در کنار ماست و سبزی خوردن و نان و … میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه کوفته قلقلی خوشمزه و دوشت داشتنی نهایت لذت را برده باشید. برای مشاهده طبخ کوفته های متنوع و لذیذ به بخش انواع کوفته مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *