کباب چنجه یکی از خوشمزه ترین انواع غذا های ایرانی است که شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی و مجالس خود در منزل تهیه کنید. اگر شما تمایل دارید که با بهترین روش طرز تهیه کباب چنجه آشنا شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کباب چنجه, کباب کوبیده و جوجه کباب از پر طرفدار ترین غذا ها در بین ایرانیان هستند. پخت کباب چنجه در منزل هم امکان پذیر است که در ادامه این مطلب شما را با روش پخت این نوع کباب خوشمزه ایرانی آشنا خواهیم ساخت.

تزیین زیبای کباب پنجه

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز : ۲ عدد
گوشت ران گوسفند ( یا فیله گوسفند) + مقداری دنبه گوسفند : ۱ کیلو گرم
نمک : به میزان لازم
ماست : به میزان لازم
فلفل سیاه : به میزان لازم
فلفل دلمه ای : به میزان لازم
روغن زیتون : ۳ قاشق غذا خوری
لیمو : ۳ عدد

طرز تهیه کباب چنجه

در مرحله اول روش پخت کباب چنجه ابتدا گوشت را در اندازه های یکسان و با قطر ۲ سانت تکه تکه کنید.

تکه تکه کردن گوشت برای طبخ کباب چنجه

سپس پیاز را با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید و در داخل ماست بریزید آب لیمو ها را به خوبی بگیرید و سپس آب لیمو را به همراه روغن زیتون و نمک و فلفل به مخلوط پیاز و ماست اضافه کنید سپس تکه های گوشت را در مخلوطی که تهیه کرده اید قرار دهید و به خوبی هم بزنید تا تکه های گوشت با مخلوط ماست و پیاز و روغن زیتون مخلوط شوند. درب ظرف را ببندید و تکه های گوشت قرار داده شده در مخلوط مواد ذکر شده را در درون یخچال به مدت چند ساعت قرار دهید تا گوشت نرم و ترد بشود.
در مرحله بعدی طرز تهیه کباب چنجه گوشت ها را از درون یخچال بیرون آورید و با پشت چاقو و یا قاشق بر روی گوشت ها بکوبید و بعد تکه های گوشت را سیخ بکشید. در میان هر چند تا تکه گوشت مقداری دنبه تکه شده و فلفل دلمه ای خرد شده نیز قرار دهید دنبه از سوختن کباب چنجه جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که هنگام پخت کباب چنجه باید حرارت زغال ها ملایم باشد تا کباب ها خشک و برشته نشوند. در مرحله آخر روش طبخ کباب چنجه سیخ های کباب را بر روی آتش زغال ها بگیرید و سیخ ها را چند بار بر روی زغال ها برچرخانید تا تکه های گوشت خشک نشوند. قبل از این که تکه هاب گوشت خشک شوند سیخ ها را از روی زغال بردارید.

روش تهبه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه ایرانی روش طبخ کباب چنجه

اگر در طرز تهیه کباب چنجه در هنگام سیخ کشیدن تکه های گوشت مانند کباب مرغ چوبی از سیخ های چوبی استفاده کرده اید می توانید کباب را با همان سیخ ها در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک روش های تزیین جوجه کباب این کباب خوشمزه و پر طرفدار را به زیبایی تزیین کنید. برای مشاهده طبخ کباب های مختلف و خوشمزه در صورت تمایل می توانید به بخش انواع کباب مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *