چیز کیک بدون فر

تهیه چیز کیک بدون فر بسیار آسان است و به زمان کمی احتیاج دارد. چیز کیک‌ها، یکی از انواع شیرینی هستند که پایه اصلی برای تهیه آن‌ها، پنیر است. این شیرینی خوشمزه را می‌توانید به‌عنوان دسر در مهمانی‌های خاص سرو کنید. مثل اغلب شیرینی‌ها و کیک‌ها، چیز کیک‌ها هم می‌توانند طعم‌های مختلفی داشته باشند. اما امروز با روزچین همراه باشید و تهیه چیز کیک بدون فر با طعم گیلاس را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک بدون فر

▫ بیسکوئیت ساقه طلایی: یک بسته
▫ شکر قهوه‌ای (درصورت تمایل): یک پیمانه
▫ دارچین: یک قاشق غذاخوری
▫ کره ذوب شده: یک پیمانه
▫ آبلیموی تازه: به مقدار لازم
▫ پنیر خامه‌ای: ۲۰۰ گرم
▫ شیر: دو لیوان
▫ پودر ژلاتین: دو قاشق غذاخوری
▫ مربای گیلاس: یک شیشه یا قوطی کوچک

طرز تهیه چیز کیک بدون فر با طعم گیلاس

برای تهیه چیز کیک بدون فر با طعم گیلاس، در ابتدای کار، بیسکوئیت را به خوبی خرد کنید. بعد مقداری شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنید. البته این به ذائقه شما بستگی دارد و اگر طعم شیرین را دوست ندارید، می‌توانید شکر اضافه نکنید.

حالا مقداری دارچین اضافه کنید و با چنگال، مخلوط را زیر و رو کنید. در این مرحله مقداری کره را روی حرارت آب کرده و به مخلوط بیسکوئیت اضافه کنید. کره باعث می‌شود که پایه چیز کیک، راحت‌تر خودش را بگیرد.

یک قالب کمربندی، انتخاب کنید. مخلوط بیسکوئیت یا همان پایه چیز کیک را درون قالب بریزید و مطابق ویدئو، آن را به خوبی فشرده کنید. قالب را در کناری بگذارید. حالا می‌رسیم به قسمت رویه یا کرم چیز کیک!

در یک ظرف نسبتا بزرگ، پنیر خامه‌ای، لیموی تازه و شیر را باهم مخلوط کنید. حالا با دستگاه هم‌زن، مطابق ویدئو مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. برای اینکه کرم شما از حالت شلی خارج شود، کافیست پودر ژلاتین را با مقدار کمی آب داغ، مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید. حالا مواد رویه چیز کیک را روی مواد پایه در قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید. حالا مقداری مربای گیلاس روی مواد بریزید و قالب را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید.

قالب را از یخچال خارج کرده و کمربند آن را باز کنید. چیز کیک گیلاسی شما آماده سرو است. به همین سادگی، به همین خوشمزگی! 😋

منبع: All Recipes

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *