پیتزا غذای کامل و خوشمزه ای است که شما می توانید آن را در منزل با استفاده از فر و بدون استفاده از فر تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا خانگی را با این دو روش متفاوت مشاهده خواهید کرد.

برای تهیه پیتزا شما مجبورید که از مقدار زیادی پنیر پیتزا استفاده نمایید اگر شما می خواهید در پخت پیتزا هزینه کمی را متحمل شوید بهتر است که پنیر پیتزا را در منزل تهیه کنید. در ادامه این بخش طرز تهیه دو نوع پیتزا خوشمزه در منزل را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه پیتزا خانگی مخلوط

طرز تهیه پیتزا خانگی با استفاده از فر

اگر شما فر در دسترس دارید می توانید پیتزا مخلوط خوشمزه ای را در فر تهیه کنید. در ادامه روش پخت پیتزا مخلوط با فر را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

پیتزا خانگی مخلوط

مواد لازم

قارچ : ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده : ۸۰۰ گرم
گوجه فرنگی متوسط : ۴ عدد
سوسیس : ۶۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر : ۱ قاشق مرباخوری
فلفل دلمه ای بزرگ : ۳ عدد
فلفل قرمز : ۱/۲ قاشق مرباخوری
زردچوبه : ۱ قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگی تند : ۳ قاشاق غذاخوری
پودر آویشن : ۱ قاشق مرباخوری
پنیر پیتزا : به میزان لازم

دستور پخت پیتزا با فر در منزل

خمیر پیتزا با توجه به مطلب آموزشی طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل تهیه کنید. سپس فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود.

گوشت چرخ کرده را در درون قابلمه با ۱/۲ استکان آب قرار دهید و بعد از این که گوشت مقداری گرم شد پودر سیر و فلفل قرمز و رب گوجه فرنگی و سس گوجه و فلفل و زرد چوبه و پودر آویشن را به گوشت اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با گوشت مخلوط کنید و به مدت ۴۵ دقیقه همه این مواد را با حرارت کم بپزید.

طرز تهیه پیتز با دو روش

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و سپس تا گوشت کاملا سرد شود سوسیس ها را به شکل حلقه ای خرد کنید و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی ها را نیز به شکل نگینی خرد کنید.

حلقه ای خرد کردن سوسیس خرد کردن سوسیس

خرد کردن گوجه و فلفل دلمه ای

بعد از این که خمیر پیتزا به خوبی عمل آمد خمیر را در درون قالب فر چرب شده باز کنید و روی خمیر پیتزا را سس بمالید سپس در لایه اول گوشت را بر روی خمیر پیتزا بریزید و بعد قارچ های خرد شده را بر روی گوشت بریزید و سوسیس ها را بر روی قارچ ها قرار دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا خانگی مخلوط مقداری پودر آویشن بر روی مواد پیتزا بپاشید و بعد فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را بر روی مواد قرار دهید و در نهایت پنیر پیتزا را بر روی پیتزا قرار دهید سپس قالب فر را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید برای طلایی شدن سطح پیتزا گریل بالای فر را به مدت ۲ دقیقه روشن کنید و بعد گریل فر را خاموش کنید و اجازه دهید که پیتزا با حرارت خود فر طلایی شود.

روش طبخ پیتزا پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

بدون استفاده از فر هم می توانید پیتزا را در منزل تهیه کنید. در این بخش روش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

پیتزا تابه ای خوشمزه

مواد لازم خمیر پیتزا

ماست : ۱ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : ۳ پیمانه
بیکینگ پودر : ۲ قاشق چای خوری
نمک : ۱/۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع : ۴ قشاق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل

آرد و بیکینگ پودر و نمک را به خوبی الک کنید و ماست و تخم مرغ ها و روغن را در درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط آرد و نمک و بیکینگ پودر را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و همه این مواد را با کمک قاشق به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

الک کردن آرد و بیکینگ پودرطرز تهیه خمیر پیتزا

بعد از این که خمیر پیتزا حالت چسبندگی به خود گرفت تابه مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را با کمک انگشتانتان در درون تابه پهن کنید توجه داشته باشد خمیر پیتزا باید نازک باشد. بعد از پهن کردن خمیر پیتزا در درون تابه درب تابه را به مدت ۵ دقیقه بندید تا خمیر ا حرارت ملایم پخته شود.

روش تهیه پیتزا بدون استفاده از فر

پهن کردن پنیر پیتزا در درون تابه

مواد لازم برای پیتزا

پیاز : ۱ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده : ۳۵۰ گرم
سیر له شده : ۲ حبه
رب : ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای : به میزان لازم
قارچ : ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل : به میزان لازم
پودر آویشن و پنیر پیتزا : به میزان لازم
گوجه فرنگی : ۲ عدد

دستور پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

توجه داشته باشید که بهتر است مواد پیتزا را قبل از تهیه خمیر پیتزا آماده کنید و بعد از ۵ دقیقه پخت خمیر پیتزا مواد را بر روی خمیر قرار دهید. ابتدا پیاز ها را خرد کنید و آن ها را در درون تابه با مقداری روغن به خوبی تفت دهید سیر له شده و گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید.

روش تهیه پینزا خانگی

بعد از این که مواد مخلوط شده به خوبی تفت خوردن نمک و فلفل و رب و یا هر نوع ادویه دلخواهی را به مواد مخلوط شده پیتزا اضافه کنیدو مواد را به همراه نصف استکان آب به مدت ۱۵ دقیقه بپزید بعد از این که آب مواد تبخیر شد در درون تابه ای دیگر فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را با حرارت زیاد تفت دهید.

روش پخت پیتزا مخلوط در منزل

سپس گوشت جرخ کرده و فلفل دلمه ای و قارچ و گوجه فرنگی خرد شده و پودر آویشن و پنیر پیتزا روی خمیر پیتزا بریزید و درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید و بعد از مدت زمان ذکر شده درب تابه را بردارید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه دیگر پیتزا را حرارت دهید.

روش پخت پیتزا خانگی تابه ای پیتزا خانگی با دو روش طرز تهیه

اگر می خواهید خمیر پیتزا خشک شود حرارت گاز را کمی بیشتر کنید ولی مراقب باشید که خمیر ته نگیرد و نسوزد.

طرز تهیه پیتزا مخلوط تابه ای در منزل

در این مطلب طرز تهیه پیتزا خانگی را با دو روش متفاوت در اختیار شما کدبانوهای عزیز ایرانی قرار دادیم که امیدواریم از طرز تهیه این نوع پیتزا در منزل نهایت لذت راببرید. برای مشاهده آموزش پخت انواع پیتزا کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *