پیتزا توپی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و جالب و انواع فست فودهای خوش طعم می باشد که در این مطلب شما مخاطبان عزیز را با طرز تهیه پیتزا توپی بسیار خوشمزه و عالی آشنا خواهیم کرد که امیدواریم بتوانید این غذای خوش طعم را برای دوستان و اعضای خانواده خود به راحتی تهیه نمایید و لحظات خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

پیتزا لقمه ای و پیتزا توپی و پیتزا قیفی از انواع پیتزاهای خوش فرم و جالبی می باشند که طرفداران زیادی نیز دارند. شما عزیزان می توانید این غذاهای خوشمزه را برای مهمانی های دوستانه و جشن تولدها نیز طبخ نمایید و از آن ها لذت ببرید. در ادامه روش پخت پیتزا توپی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز پخت پیتزا توپی در منزل

مواد لازم

  • آرد : ۳ پیمانه
  • روغن : ۱/۲ پیمانه
  • سوسیس : ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای : ۱ عدد
  • پنیر پیتزا : صد گرم
  • رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک : ۱ قاشق مرباخوری
  • مایه خمیر: ۲ قاشق مرباخوری
  • کالباس : پنجاه گرم

طرز تهیه پیتزا توپی

ابتدا نمک و آرد و مایه خمیر را با یکدیگر ترکیب کنید سپس مقداری روغن را دقیقا وسط این مخلوط ریخته و به طور کامل با یکدیگر ترکیب کنید و آن را هم بزنید. مایه بدست آمده را به خوبی ورز دهید تا به خمیری نرم و قابل انعطاف تبدیل شود. فلفل دلمه ای و سوسیس و کالباس را ریز کرده و با خمیر پیتزا و رب به خمیر بدست آمده اضافه کنید. مایه بدست آمده را دوباره باهم ترکیب کرده و آن را ورز دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا توپی, توپ های کوچک از خمیر بدست آمده را برداشته و آن ها را در سینی فر که از قبل چرب شده باشد در فاصله های مساوی از یکدیگر قرار دهید سپس حدود ۱ ساعت صبر کنید.

طرز تهیه پیتزا توپی خوش طعم

پس از مدت زمان گفته شده فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی پیتزا را داخل آن بگذارید پس از گذشت ۳۰ دقیقه پیتزا آماده می شود. شما می توانید این پیتزای خوشمزه را در وعده شام و نهار میل نمایید.

پیتزا توپی خوشمزه روش پخت پیتزا توپی در خانه

پس از آماده شدن پیتزا می توانید آن را در ظرفی مناسب چیده و با روش های تزئین پیتزا آن را به طور دلخواه تزئین نمایید. در این مطلب شما را با روش درست کردن پیتزا توپی بسیار خوشمزه آشنا کردیم که امیدواریم از این غذای خوش طعم و خوشمزه لذت برده باشید و بتوانید آن را به راحتی در منزل تهیه نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دستور پخت انواع پیتزا کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *