طرز تهیه پنکیک ساده
به طور سنتی پنکیک را برای صبحانه یا عصرانه و همراه با شیره افرا میل می‌کنند.

پنکیک ساده، کیک‌های کوچکی هستند که در تابه‌ درست می‌شوند و به آن‌ها نان شیرینی هم گفته می‌شود که از کشور آمریکا نشات گرفته شده و بافت آن بسیار نرم است و به همین علت، این خوراکی خوشمزه می‌تواند مورد علاقه‌ی همه‌ی سنین از کودک و نوجوان تا افراد سالخورده، قرار گیرد. امروز با طرز تهیه پنکیک ساده در خدمت شماییم.

 

پنکیک می‌تواند وعده‌ی فوق‌العاده خوشمزه و لذیذی برای صبحانه یا عصرانه باشد. زمان کوتاه پختن یک پنکیک می‌تواند یکی از ویژگی‌های مثبت این خوراکی خوشمزه باشد، همچنین طرز تهیه پنکیک ساده راحت است که همین موضوع باعث شده تا یکی از خوراکی‌های پرطرفدار باشد که هر کسی به راحتی می‌تواند در خانه آن را درست کند.

پنکیک را به طور سنتی با شیره افرا میل می‌کنند

جالب است بدانید که پنکیک را به طور سنتی با شیره افرا میل می‌کنند. با توجه به اینکه شیره افرا در ایران کاربرد ندارد می‌توانید هر شیره خوشمزه دیگری را جایگزین آن کنید (شیره خرما، شیره انگور، شیره توت) یا حتی از عسل طبیعی استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه پنکیک ساده

آرد: یک الی یک و نیم پیمانه
شیر: یک پیمانه
کره: سی گرم
شکر: یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ: یک عدد
بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
وانیل: یک پنس (نوک قاشق چای‌خوری)
نمک: یک پنس (نوک قاشق چای‌خوری)

دسر پنکیک خوشمزه

طرز تهیه پنکیک ساده به صورت گام به گام

در فرایند تهیه پنکیک ساده، ابتدا یک عدد تخم مرغ را در ظرفی بزرگ می‌ریزیم و با همزن دستی آن را هم می‌زنیم و بعد شکر را به آن اضافه می‌کنیم، به مدت پنج دقیقه محلول داخل ظرف را هم میزنیم به شکلی که محلول ما کاملا کف کنند.

سپس یک پیمانه شیر به آن اضافه می‌کنیم؛ شیر باعث حجیم شدن پنکیک ما خواهد شد، هر چند که شیر زیاد از حد باعث ایجاد فرم نامناسب در پنکیک ما خواهد شد؛ در آخر می‌توانیم برای ایجاد طعم لذیذتر مقداری کره ذوب شده به محلولمان اضافه کنیم.

 

 

در مرحله‌ی بعد آرد را الک می‌کنیم و سپس بیکینگ پودر، نمک و وانیل را به مایع پنکیک اضافه می‌کنیم، این مرحله را به صورت مکرر و به دفعات انجام می‌دهیم تا تمام مقدار آرد، بیکینگ پودر، نمک و وانیل در نظر گرفته شده به مایع پنکیک اضافه شود، در نظر بگیرید مواد باید به شکلی یک دست و بدون بریدگی مخلوط شوند.

مرحله‌ی آخر تهیه پنکیک ساده به این شکل است که ماهیتابه‌ی خود را با استفاده از کره کمی چرب کرده و روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود سپس مقداری از مایع پنکیک را با قاشق (ملاقه) درون ماهیتابه می‌ریزید و با قاشق آن را پخش می‌کنید تا قطر آن کم شود و به شکل دایره‌ای روی ماهیتابه بنشیند.

حالا باید منتظر بمانیم تا پنکیک شروع به حباب زدن کند و یک طرف آن کاملا طلایی شود. سپس پنکیک‌ها را برمی‌گردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود و پنکیک به خوبی بپزد؛ البته راه دیگری هم برای کسانی که می‌خواهند پنکیک‌شان فرم زیبا و گردی داشته باشد وجود دارد.

اگر حوصله ندارید پنکیک‌ها را دانه دانه طبخ کنید، می‌توانید تمام مایع پنکیک خود را درون ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا به خوبی دو طرف آن بپزد سپس آن را روی یک سینی تخت بگذارید و با گردبر پنکیک‌ها را به صورت دایره‌ای در بیاورید.

بعد از اتمام پخت، پنکیک‌ها حاضر شده‌اند و می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن روی پنکیک‌های خود از عسل، شیره‌ی افرا، شکلات آب شده، نوتلا، خامه، مربا و … استفاده کنید؛ همچنین برای تزئین (گارنیش) پنکیک‌ها می‌توانید از میوه‌هایی مانند موز، توت فرنگی، هلو خورد شده و هر میوه‌ای که دوست دارید، استفاده کنید؛ اگر هم طعم‌های شیرین و خوشمزه تابستانی دوست دارید می‌توانید پنکیک‌ها را با بستنی سرو کنید. نوش جان…😍😇

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *