طرز تهیه دونات در فر

دونات نوعی دسر قندی است که به طور معمول در روغن سرخ می‌شود. این شیرینی خوشمزه در بسیاری از کشورها، نوعی خوراکی محبوب به شمار می‌رود و می‌توان آن را در اشکال مختلف به صورت خانگی و سالم تهیه کرد. امروز در آشپزخانه روزچین، قصد داریم طرز تهیه دونات در فر را به شما آموزش دهیم.

خبر خوب اینکه دوناتی که روزچین به شما آموزش می‌دهد تقریبا رژیمی است و از آنجایی که این نوع دونات، بدون استفاده از روغن تهیه می‌شود، بسیار سالم بوده و برای کودکان، میان‌وعده‌ای مناسب است. در ادامه با روزچین همراه باشید.

🍩مواد لازم برای تهیه دونات در فر

آرد: دو و نیم پیمانه
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
شکر: نصف پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق غذاخوری (۱۵ گرم)
شیر: یک پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
کره ذوب شده: دو قاشق غذاخوری
کرم شکلاتی: نصف پیمانه
مغز گردو: به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر دونات

خمیر دونات در فر

طرز تهیه دونات در فر بسیار ساده است. برای تهیه این شیرینی خوشمزه، در اولین مرحله باید یک خمیر تهیه کنید. این خمیر را می‌توانید به صورت آماده از فروشگاه‌ها بخرید، اما از آنجایی که طرز تهیه این خمیر بسیار آسان است بهتر است خودتان دست به کار شوید و آن را تهیه کنید.☺

پایه اصلی برای تهیه خمیر دونات، مایه خمیر و آرد است. در یک ظرف بزرگ، به اندازه دو و نیم پیمانه آرد بریزید. حالا نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک سوم پیمانه شکر، اضافه کنید. مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

در یک ظرف دیگر، مایه خمیر را با مقداری شکر مخلوط کنید. سعی کنید مطابق ویدئو، با پشت قاشق، مخلوط را صاف کنید و خوب هم بزنید تا حالت مایع پیدا کند. حالا به اندازه یک سوم پیمانه شیر اضافه کنید.

 

مخلوط خمیر مایع را به مخلوط آرد که از قبل آماده کردید، اضافه کنید. در مرحله بعد، تخم مرغ و کره مذاب را اضافه کنید و به اندازه یک سوم پیمانه دیگر شیر بریزید. حالا مطابق ویدئو زیر، خمیر را مخلوط کرده و حسابی ورز دهید.

عمل ورز دادن خمیر را تا جایی ادامه دهید که خمیر دونات به ظرف نچسبد. حالا روی ظرف حاوی خمیر را سلفون بکشید و آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

طرز تهیه دونات در فر

بعد از گذشت یک ساعت، خمیر حسابی عمل آمده است. روی سطح کارتان آرد بپاشید و بعد خمیر عمل آمده را روی آن قرار دهید. روی خمیر آرد بپاشید و بعد وردنه بزنید تا لایه‌ای به قطر یک سانتی‌متر ایجاد شود. حالا مطابق ویدئو، خمیر را قالب بزنید. بعد از قالب زدن، مجدد روی خمیر را سلفون بکشید و بگذارید برای نیم ساعت دیگر استراحت کند.

در سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و دونات‌ها را در آن بچینید. سینی فر را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

حالا وقت آن است که روکش دونات را درست کنید. برای تهیه روکش شکلاتی، نصف پیمانه کرم شکلاتی را با شیر گرم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید. روکش شکلاتی شما آماده است. سطح دونات‌ها را با روکش شکلاتی بپوشانید و مطابق ویدئو با مقداری مغز گردو تزئین کنید. دونات خوشمزه شما حاضر است. نوش جان😍

امیدواریم که از مقاله طرز تهیه دونات در فر استفاده کنید و با آن میان‌وعده خوشمزه برای بچه‌ها بپزید…

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *