موهیتو یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار و سنتی در کشور کوبا می باشد که سال های زیادی است در منوهای کافی شاپ های ایران نیز تهیه می شود و طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است. این نوشیدنی را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و طعم فوق العاده ایی دارد.

طرز تهیه موهیتو خوشمزه

طرز تهیه موهیتو

نوشیدنی موهیتو را به روش های مختلفی ولی مشابه یکدیگر تهیه می کنند. این نوشیدنی خنک در روزهای گرم تابستان بسیار پرطرفدار است. در ادامه یکی از ساده ترین روش های طرز تهیه موهیتو را بیان خواهیم کرد.

مواد لازم :

۱- آب : ۱ لیوان

۲- شکر : ۱ لیوان

۳ – برگ نعناع : ۲۰ عدد

۴- آب گازدار : نصف لیوان

۵ – یخ خرد شده : به مقدار لازم

۶- لیمو ترش تازه : ۱ عدد

طرز تهیه موهیتو:

۱- ابتدا شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و درون قابلمه ایی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شربت غلیظی درست شود.

۲- در مرحله دوم از طرز تهیه موهیتو، برگ های نعناع را به شربت آماده شده اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس اجازه دهید شربت سرد شود. ( هرچه شربت بیشتر سرد شود، نوشیدنی موهیتو شما خوشمزه تر و خوش طعم تر خواهد شد)

۳- در این مرحله آب لیمو ترش را گرفته و لیوانی که می خواهید نوشیدنی را در آن بریزید، آماده کنید.

۴ – چند برگ نعنا داخل لیوان مورد نظر، ریخته و توسط گوشکوب یا چنگالی آن را له کنید تا عطر نعناع بیشتر و بهتر پخش شود.

۵- در این مرحله از آموزش تهیه موهیتو، یخ های خرد شده را بر روی نعناع داخل لیوان بریزید و سپس ۵۰ میلی لیتر آب گازدار و ۲۵ میلی لیتر آب لیمو ترش و نصف لیوان از شربت آماده شده را اضافه کنید. موهیتو آماده است.

نعناع و نوشیدنی موهیتونوشیدنی موهیتو به روش های دیگری نیز تهیه می شود که مشابه همین روش و طعم خوشمزه و بی نظیری دارند. برای آشنایی با انواع نوشیدنی های گرم و سرد به بخش آشپزی زیر مجموعه نوشیدنی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *