مربای زردآلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و با طعم ایده آلی است که در فصل تابستان بیشتر کدبانوها این نوع مربا را تهیه می کنند. طرز تهیه مربای زردآلو با بهترین روش را در ادامه این بخش از مطلب آشپزی آرگا در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

مربا را می توانید با انواع میوه های مختلف و در طعم های متفاوت نظیر مربای سیب و مربای هویج و مربای پوست پسته در منزل تهیه کنید. یکی از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم مربای زردآلو است که در ادامه این بخش طرز تهیه این مربا را مشاهده می کنید.

مربای خوش طعم زردآلو

مواد لازم

شکر : نیم کیلو
آب لیمو : به یمزان لازم
زرد آلو : ۱ کیلو گرم
وانیل : به میزان کم
آب : ۱ لیوان

طرز تهیه مربای زردآلو

برای تهیه مربای زردآلو ابتدا زرد آلو ها را به خوبی بشویید و آن ها را در صافی قرار دهید تا خشک شوند.

زردآلو

آن ها را از وسط نصف کنید و هسته زردآلو ها را خارج کنید.

در آوردن هسته زردآلو ها در آوردن هسته های درون زردآلو

سپس در درون قابلمه ای لعابی شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که شربت مربا به دمای جوش رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و سپس شربت را از درون صافی عبور دهید و دوباره شربت را در درون قابلمه بریزید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت مربا کمی قوام بیاید.

قوام آمدن شربت مربا

سپس زردآلو ها را در درون شربت بریزید و اجازه دهید که مربا به دمای جوش برسد.

مربا زردآلو با طعم بی نظیر و متفاوت

و بعد از ۱۵ دقیقه که مربا به طور کامل به قوام مناسب رسید آبلیمو و وانیل را به مربای زردآلو اضافه کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه مربای زردآلو با بهترین روش در منزلمربای زردآلو

در طرز تهیه مربای زردآلو بهتر است که زرد آلو های سفت استفاده نمایید و هم چنین بعد از خنک شدن مربا آن را در بطری های شیشه ای قرار دهید و سپس بطری ها را در جای خنک نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور تهیه مرباهای مختلف با طعم های متفاوت به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *