ماکارونی و اسپاگیتی از انواع غذا های پرطرفدار در سراسر دنیا هستند و شما می توانید این غذا های خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. در این بخش آموزش طرز تهیه ماکارونی با مرغ را مشاهده خواهید کرد.

با ماکارونی می توانید انواع غذا های خوشمزه ای نظیر کوکوی ماکارونی و سالاد ماکارونی را تهیه کنید. پختن ماکارونی با مرغ و انواع سبزی جات طعم بی نظیر و متفاوتی را به این غذا می دهد. در این مطلب ما قصد داریم تا بهترین دستور پخت ماکارونی با مرغ را به شما ارائه دهیم:

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

مواد لازم

زیتون : به میزان لازم
ماکارونی فرمی : ۴۰۰ گرم
سینه مرغ : ۳۵۰ گرم
پوره گوجه فرنگی : ۴۰۰ گرم
خامه : ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای با رنگ دلخواه : ۱ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز بزرگ : ۱ عدد
پنیر پیتزا : ۲۵۰ گرم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

در مرحله اول روش تهیه ماکارونی با مرغ ابتدا پیاز و سینه مرغ را خرد کنید.

برش دادن سینه مرغ

سپس در درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید ماکارونی ها را در درون آب بریزید و سپس بعد از این که ماکارونی نرم شدند آن ها را در درون آبکش بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ با بهترین روشآبکش کردن ماکارونی فرمی

در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و سپس پیاز های خرد شده را در درون روغن تفت دهید و برش های نازک سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل به پیاز ها اضافه نمایید.

تفت دادن سینه مرغ و پیازسینه مرغ سرخ شده

بعد از این که سینه مرغ تفت خورد فلفل دلمه ای های خرد شده به مخلوط سینه مرغ و پیاز خرد شده اضافه کنید و سپس بعد از این که فلفل دلمه ای مقداری تفت خورد پوره گوجه فرنگی را به سینه مرغ سرخ شده اضافه نمایید و اجازه دهید تا مایه ماکارونی به مدت ۱۰ دقیقه بپزد و سپس بعد ازمدت زمان ذکر شده خامه و زیتون ها را نیز به مایه ماکارونی اضافه نمایید.
در مرحله بعدی تهیه ماکارونی ظرف مخصوص فر را تهیه کنید و سپس ماکارونی ها را در درون ظرف بریزید و بعد مایه ماکارونی را بر روی ماکارونی بریزید و ماکارونی و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و در پایان نیز پنیر پیتزا را بر روی همه موا بریزید.

اضافه کردن پنیر پیتزا به ماکارونی

قالب فر را در طبقه میانی فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و وقتی که پنیر آب شد و رنگ سطح آن تغییر رنگ پیدا کرد قالب فر را از درون فر خارج کنید.

طرز تهیه ماکارونی در فر با مرغ

بعد از این که ماکارونی ها پخته شدند آن ها را در درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید. امیدواریم با کمک این مطلب طرز تهیه ماکارونی با مرغ بتوانید ماکارونی با طعم بی نظیر و متفاوتی را در منزل تهیه کنید در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت ماکارونی با دستور پخت های مختلف به بخش انواع ماکارونی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *