ماکارونی آشیانه ای یک فرم جذاب از ماکارونی و یا در واقع پاستا می باشد. که ظاهر زیبای آن به تنهایی می تواند اشتها را بیشتر نماید. پاستا و ماکارونی با شکل های مختلف و جذاب به همراه سس های متنوع و خوشمزه، این غذا را به یک غذای پرطرفدار و محبوب بدل ساخته است. در آموزش های گذشته با طرز تهیه ماکارونی با مرغ و ماکارونی با پنیر پیتزا آشنا شدیم. در این مطلب با طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای همراه ما باشید.

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای

یکی از فرم های جدید و جذاب چند سال اخیر پاستا، شکل آشیانه ای آن می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. در این فرم بیشترین چیزی که اهمیت دارد حفظ شکل ظاهری آشیانه ها می باشد تا ماکارونی را به زیبایی به صورت لقمه ای سرو نمود ولی می توانید براحتی آن را به صورت باز شده و طبق دستور تهیه ماکارونی ساده نیز دم کرده و سرو نمایید. در طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای می توانید از سس های دلخواه خود بهره بگیرید.

مواد لازم:

  • ماکارونی آشیانه ای: یک بسته
  • پنیر پیتزا ( گودا یا پارمزان): به مقدار لازم
  • سویا یا گوشت چرخ کرده: نصف بسته متوسط سویا و یا ۱۵۰ گرم گوشت چرخ شده
  • پیاز: یک عدد
  • فلفل دلمه ای: یک عدد کوچک
  • قارچ (اختیاری): ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذا خوری
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان کافی
  • آویشن: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای:

روش پخت ماکارونی آشیانه ای

ابتدا در قابلمه ای نه زیاد بزرگ، آب بگذارید تا به جوش بیاید، سپس سس را آماده نمایید. پیازها را سرخ نمایید، طلایی که شدند گوشت چرخ شده را اضافه کنید. ( اگر سویا استفاده می کنید نیم ساعت یا بیشتر در آب بخیساند و سپس آبکش نمایید، بگذارید آب آن به خوبی کشیده شود).

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای

سپس فلفل دلمه ای ها را به آن اضافه نمایید. قارچ ها را در ظرفی جداگانه تفت دهید و بگذارید آب قارچ ها به خوبی تبخیر شود. یا روی حرارت زیاد، مدام هم بزنید تا از آب دادن قارچ ها در ضمن تفت دادن جلوگیری شود. سپس قارچ ها را نیز به مواد سس اضافه نمایید و بعد از آن ادویه را اضافه و نمک آن را اندازه نمایید.

دستور تهیه ماکارونی آشیانه ای

سپس رب گوجه فرنگی را بیفزایید و به خوبی با سایر مواد تفت دهید. در آخر آویشن را به سس اضافه کنید و خوب با دیگر مواد مخلوط نمایید و پس از کمی حرارت دیدن از روی شعله بردارید. در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای, درون آب به جوش آمده، کمی نمک و روغن بریزید و آشیانه ها را به آرامی در آب قرار دهید. به مدت پنج تا ده دقیقه بگذارید آشیانه ها کمی نرم گردند.

ماکارونی آشیانه ای

در مرحله بعدی دستور پخت ماکارونی آشیانه ای آنها را با کفگیر یا قاشق های مخصوص دیگر به آرامی در آورده داخل سبد بگذارید تا آب آن ها کشیده شود ( برای از هم باز نشدن آشیانه ها می توانید آن ها را ابتدا در فویل آلومینیومی نازک بپیچید و بعد درون آب جوش قرار دهید. پیشنهاد می شود از فویل استفاده نشود). حالا آشیانه ها را در ظرفی مخصوص فر بچینید،

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای

سس را در مرکز هر یک به اندازه کافی قرار دهید و روی آن ها را با پنیر پیتزا بپوشانید و به مدت سی دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و سپس سرو نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع ماکارونی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *