مارمالاد موز از انواع مارمالادهای خوشمزه و خوش طعم است، که به آن نوعی کنسرو گفته می شود، در طرز تهیه مارمالاد موز از ژلاتین برای ژله ای شدن این مارمالاد نیز استفاده می شود. مارمالاد را می توانید با انواع میوه های مختلف، مانند آناناس، پرتقال و میوه های دیگر به آسانی با مدت زمان خیلی کم در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه مارمالاد

در روزهای گذشته طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی و مارمالاد سیب را به شما همراهان گرامی آموزش دادیم، مارمالاد موز نیز یکی از بهترین مارمالاد ها است، که در این مطلب شما را با طریقه درست کردن مارمالاد موز آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم :

  • موز : ۵ عدد
  • شکر : ۲ پیمانه
  • آب : ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین : ۲ قاشق مربا خوری
  • آب لیمو ترش : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد موز :

آب و شکر را درون ظرفی بریزید، روی حرارت قرار دهید، تا شکر در آب حل شود و به قوام بیاید، در مرحله بعد آبلیمو را به این مخلوط اضافه و پس از جوشیدن، شیره را اضافه کنید.

طرز تهیه مارمالاد موز

سپس موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه حلقه با چاقو پلاستیکی برش بزنید.

طرز تهیه مارمالاد

در مرحله بعدی طرز تهیه مارمالاد موز باید موز ها را درون شکر آب شده ریخته به محض ریختن موزها آن ها را از روی حرارت بردارید، ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کرده در روی بخار کتری قرار دهید، تا ژلاتین شفاف شود، ژلاتین را داخل مارمالاد موز بریزید.

آماده کردن مارمالاد

بعد از سرد شدن مارمالاد را چند روز بدون در درون یخچال قرار دهید، بعد از زمان تعیین شده، در ظرف را ببندید، مارمالاد موز آماده است نوش جان.

طرز تهیه مارمالاد موز

آماده کردن مارمالاد موز

در دستور تهیه مارمالاد موز توجه داشته باشید، که مارمالاد بعد از سرد شدن باید غلیظ و کم آب باشد، مارمالاد موز از دسته مارمالاد های عالی و مخصوص است، این مارمالاد مخصوص را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *