لواشک هلو از دسته لواشک های خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد. طعم ملس این لواشک موجب محبوبیت خاص آن در بین افراد شده است. اگر شما نیز به این لواشک خوشمزه علاقه مندید، این مطلب را از دست ندهید و با طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه و عالی همراه ما باشید.
لواشک هلو همانند لواشک آلو دارای طعم ملس و خاصی می باشد که طرفداران زیادی نیز دارد، اغلب ما تا کنون تهیه لواشک های مختلف را تجربه نموده ایم و سعی کرده ایم از میوه هایی که در دسترس داریم نهایت استفاده را ببریم. در طرز تهیه لواشک هلو می توان مانند لواشک سیب، از ترکیب هلو و دیگر میوه ها همچون شلیل، آلو و.. استفاده نمود
لواشک ها از علاقه مندی های محبوب خانم ها و کودکان است. بهترین زمان برای تهیه لواشک نیز فصل تابستان است. چون در فصل تابستان فراوانی میوه ها وجود دارد و بهترین زمان برای تهیه لواشک می باشد.
تهیه لواشک هلو

طرز تهیه لواشک هلو

برای تهیه لواشک هلو، ابتدا هلوها را خوب بشویید.
طرز تهیه لواشک هلو
منتظر خشک شدن هلوها باشید. آن گاه هلوها را به قسمت های مساوی تقسیم کنید.
برش هلو
می توانید در کنار هلو از شلیل نیز استفاده کنید. هلوهای خرد شده را در قابلمه ریخته و آب بر روی آن بریزید.
لواشک هلو
در ادامه منتظر بمانید تا هلو و شلیل ها کاملاً پخته شده و آب آن ها کم شود.
بعد از له شدن هلو و شلیل، آن ها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا کاملاً به شکل پوره در آیند. سینی را چرب کنید یا درون سینی مورد نظر پلاستیک بگذارید.
سینی مناسب برای لواشک هلو
این مسئله کمک می کند که لواشک به راحتی از سینی جدا شود و به شکل یک دست قابل مصرف گردد.
ریختن پوره هلو در سینی
سینی را در فضای بیرون و زیر نور آفتاب قرار دهید. در این صورت به مدت ۲ روز باید صبر کنید. لواشک بیش از دو روز در معرض آفتاب نباشد تا بیش از اندازه خشک نگردد. لواشک را تکه تکه کرده و داخل فریزر یا یخچال نگه داری کنید. برای طعم دار شدن بیشتر لواشک می توانید از نمک، تمبر هندی، جوهر لیمو و… استفاده کنید.
دستور تهیه لواشک هلو
به یاد داشته باشید که برای آماده شدن سریع لواشک می توانید از فر برای خشک کردن استفاده کنید.
لواشک هلو
امیدواریم نکات ارائه شده به شما در طرز تهیه لواشک هلو کمک کرده باشد و بتوانید با این توضیحات این لواشک خانگی خوشمزه را در منزل تهیه بفرمایید. در صورت علاقه مندی می توانید با کلیک بر روی انواع لواشک از دیگر آموزش ها برای تهیه لواشک های مختلف دیدن نمایید.

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *