طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای نسبت به شیرینی ناپلئونی و پاپیونی و… مراحل ساده و آسانی دارد و در مدت زمان کمی آماده می شود. این رولت برای کسانی که علاقه زیادی به خامه دارند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

مواد لازم

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته: نیم کیلو
  • میوه مورد علاقه و چیپس شکلات
  • آب جوش: یک قاشق مربا خوری
  • آرد سفید: ۱۲۰ گرم
  • وانیل: یک چهارم قاشق مربا خوری
  • شکر دانه ریز: ۱۲۰ گرم

طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای

برای شروع طرز تهیه شیرینی رولت, فر را روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینی مخصوص رولت با اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتی متر روی کاغذ بیندازید. آرد را سه بار الک کنید تا هوا دهی شود. در ادامه ی دستور پخت شیرینی رولت، سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا کنید. حالا در یک کاسه مناسب، زرده را با دور کند هم بزنید تا منسجم شود و از حالت لختی درآید. همزن را روی درجه متوسط قرار دهید و شکر را کم کم اضافه کنید.

وقتی میکس تخم مرغ و شکر روشن تر شد و به صورت کش دار درآمد، آن گاه وانیل را به آن اضافه کنید.

اضافه کردن وانیل

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی رولت, هم زدن را به مدت یک دقیقه ادامه دهید. آب جوش را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را به هم بزنید.

آن گاه یک قاشق عسل را به مجموع مواد اضافه کنید. عسل را به این خاطر به مواد اضافه می کنیم که رنگ رولت ها طلایی شود. بعد از اضافه کردن عسل، مواد را دوباره هم بزنید.

آرد را که قبلاً الک کرده اید، در سه یا چهار مرحله به مواد اضافه کنید و در ادامه با لیسک به آرامی و با حرکت دورانی یا روبانی آرد را جذب مواد دیگر کنید. این حرکت را ادامه دهید تا به یک بافت یک دست و منسجم برسید و هیچ گلوله آردی داخل مواد باقی نماند.

خمیر رولت

زمانی که مواد یک دست شد، مخلوط مواد را در کناری قرار دهید. آن گاه سفیده ها را بردارید. برای خوب هم خوردن سفیده ها، باید کاسه ای خشک و تمیز را انتخاب کنید. پره های همزن نیز باید خشک و تمیز باشد. ضمن اینکه سفیده ها نیز باید خالص باشند. برای رسپی رولت از بکینگ پودر استفاده نمی شود. به همین خاطر در طرز تهیه شیرینی رولت, باید به پف کردن سفیده ها توجه زیادی داشت. چون پف شیرینی از همین پف آن ناشی می شود.

آن گاه با دور تند شروع به هم زدن سفیده ها کنید تا حجم بگیرند و به رنگ سفید در آیند. این هم زدن را باید تا حدی ادامه دهید تا زمانی که اگر کاسه را خم کردید، سفیده از آن نریزد(یعنی بافت آن کاملاً منسجم شده باشد).

در این مرحله از دستور پخت شیرینی رولت, باید سفیده را به زرده اضافه کنید. بعد از این مخلوط کردن، مواد را با هم فولد کنید تا پف سفیده نخوابد. سعی کنید به آرامی و با حرکت روبانی مواد را هم بزنید.

مواد را روی سینی بریزید و همه مواد را بر روی آن پخش کنید.

ریختن خمیر روی کاغذ روغنی

برای خارج کردن هوا از داخل سینی، سینی را چند مرتبه به کف آشپزخانه بکوبید.

پهن کردن خمیر روی کاغذ روغنی سینی را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. بیشتر از این زمان رولت خشک و غیر منعطف خواهد شد. در ادامه سینی فر را در کناری قرار دهید تا سرد شود.

مراحل تهیه رولت

حالا رولت را از فر خارج کنید و بر روی پارچه یا کاغذ مخصوص شیرینی قرار دهید.

رولت را با همین کاغذ رول کنید و در کناری قرار دهید تا خنک شود. تقریباً ۲۵ دقیقه زمان برای خنک شدن لازم است. آن گاه رول را باز کرده و بر روی آن خامه فرم گرفته و خرده میوه های آماده شده را بریزید.خامه

میکس توت فرنگی و خامه فرم گرفته

شما می توانید برای مواد بین رولت، خامه را هم بزنید و فرم دهید.خامه

خامه فرم گرفته را با تکه های توت فرنگی میکس کنید و بر روی رولت بمالید.

خامه و توت فرنگی

مخلوط خامه و توت فرنگی

در صورت تمایل چیپس شکلاتی را نیز در همین مرحله اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی رولت

در مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای، به کمک کاغذ روغنی دوباره رولت را رول کنید.

رولت توت فرنگیمواظب باید تا هنگام رول کردن، رولت پاره نشود. در صورت تمایل می توانید روی آن را با بقیه خامه بپوشانید تا خوشمزه تر شود. پالت اضافی آن را بگیرید و سطح آن را کاملاً صاف کنید. آن را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. آن گاه می توانید آن را با مغز آجیل، گاناش، خامه فرم گرفته و هر آنچه که دوست دارید تزیین و نوش جان بفرمایید.دستور تهیه شیرینی رولت

امیدواریم دستور پخت شیرینی رولت مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و بتوانید این شیرینی خوشمزه و فوق العاده را به صورت خانگی تهیه بفرمایید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. در صورت تمایل شما عزیزان می توانید ما را با انواع شیرینی در مجله اینترنتی آرگا دنبال بفرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *