شیرینی اسکار یکی از شیرینی های معروف سوئدی محسوب می شود .شیرینی اسکار جزء شیرینی ها خشک محسوب می شود. مدت ماندگاری خیلی خوبی دارد و می توان با قرار دادن در ظرف در بسته برای مدتی در جای خشک و خنک نگه داریم. در این مطلب شما کدبانوهای عزیز با طرز تهیه شیرینی اسکار آشنا خواهید شد.

طرز تهیه شیرینی اسکار با طعم ایده آل

شیرینی اسکار همون شیرینی گردویی و شیرینی نارگیلی از جمله شیرینی های محبوب تهیه شده با مغز دانه های مختلف است. روش تهیه این شیرینی خوشمزه بسیار راحت است و می تواند گزینه ای مناسب برای تهیه شیرینی خانگی جهت پذیرایی از مهمان ها باشد.

طرز تهیه شیرینی اسکار

مواد لازم

  • آرد سفید: سه پیمانه
  • کره :۲۲۰ گرم
  • تخم مرغ :۳عدد متوسط
  • وانیل:۱/۴ قاشق چای خوری
  • پودر قند: ۳/۴ پیمانه
  • هل :۱قاشق چای خوری
  • گردو و بادام و پسته خرد شده : هر کدام به اندازه نصف پیمانه

دستور پخت شیرینی اسکار:

ابتدا کره به دمای محیط رسیده را با دور کند همزن بزنید تا رنگ کره کمی روشن شود. پودر قند را اضافه کنید و به مدت ۷ دقیقه با دور متوسط شروع به هم زدن کنید تا کمی پوک و رنگش روشن شود.

طرز تهیه شیرینی اسکار

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار, زرده های تخم مرغ را به فاصله یک دقیقه اضافه کنید و با همزن به خوبی هم بزنید. و همزمان با زرده تخم مرغ پودر هل و وانیل را اضافه کنید.

دستورپخت ویژه شیرینی اسکار

در ادامه دستور پخت شیرینی اسکار، آرد الک شده را به صورت کم کم اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن به خوبی مخلوط کنید. بعداز مخلوط شدن خوب مواد فقط با سر انگشت کمی خمیر را ورز دهید .

 دستورطبخ شیرینی اسکار

از خمیر به اندازه یک گلوله کوچک بردارید و با کف دست آن را گرد کنید. سفیده تخم مرغ را با همزن کمی بزنید و توپک های آماده را درون سفیده تخم مرغ بغلتانید.

تهیه خمیر شیرینی اسکار

حال در ادامه توپک های آغشته به سفیده تخم مرغ را درون گردو ،بادام یا پسته یا کنجد خرد شده (به صورت دلخواه) بغلتانید تا سطح خمیر توپکی کاملا آغشته شود. بعد آن ها را به فاصله کمی بر روی سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

دسنور ایده آل برای پخت شیرینی اسکار

و سپس در طبقه وسط فر به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا طلایی شود .ولی در حین پخت این شیرینی به فر سر بزنید اگر زیر شیرینی ها قهوه ای شده باشد .شیرینی ها را از فر خارج کنید.

بعد از ولرم شدن شیرینی ها از پودر قند برای تزیین استفاده کنید یا با مربای آلبالو یا تمشک شیرینی اسکار را تزیین کنید.

طرزتهیه شیرینی اسکار وتزیین

با این مقدار مواد شما می توانید ۶۵ عدد شیرینی اسکار تهیه کنید. برای طبخ شیرینی ها, دقت کنید که فر را باید از قبل روشن کنید تا گرم شود. شیرینی اسکار با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه آماده می شود. امیدواریم با طرز تهیه شیرینی اسکار اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *