سوپ شیر و قارچ فوق العاده مقوی، خوشمزه و سرشار از انرژی می باشد که در افزایش قدرت ایمنی بدن و بهبودی بیماری فوق العاده اثربخش است. این سوپ که با مواد لازم اصلی شیر و قارچ تهیه میگردد، طعم و مزه بینظیری دارد که برای تقویت دستگاه ایمنی بدن مفید است.

سوپ شیر و قارچ پر خاصیت و مفید

سوپ شیر و قارچ خوشمزه

مواد لازم :

قارچ : ۴۰۰ گرم

شیر : ۱٫۵ لیوان

مرغ : ۳۰۰ گرم

هویج : ۲ عدد

پیاز سرخ شده : ۱ قاشق غذاخوری

خامه : ۴ قاشق غذاخوری

نخودفرنگی : ۷۵ گرم

جعفری خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه : نصف یک عدد

آرد گندم : ۳ قاشق غذاخوری

پودسیر : ۱/۴ قاشق چایخوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

کره : ۷۵ گرم

سوپ شیر و قارچ پر خاصیت

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ :

قارچ ها را تمیز شسته و ورقه ورقه کرده و در مقداری روغن سرخ نمایید. هویج ها و نصف فلفل دلمه ای را شسته و به قطعات مناسب خرد کنید. در قابلمه مناسبی مقداری روغن ریخته، پیاز سرخ شده را با مرغ، هویج، نخود فرنگی، فلفل دلمه، مقداری نمک و زردچوبه مقداری تفت دهید و یک استکان آب روی مواد ریخته و درب ظرف را گذاشته تا همه مواد بپزند. و مقدار کمی آب حدود ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری بماند.

سوپ شیر و قارچ ایده آل

سپس کره را در ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید و آرد درون آن بریزید و مقداری تفت دهید، سپس شیر را آرام آرام اضافه کرده و هم بزنید تا آرد گلوله نشود. اگر مرغ استخوان داشت آن ها را جدا کرده و با سایر مخلفاتش به همراه قارچ تفت داده شده به مخلوط آرد و شیر اضافه کنید.

سوپ شیر و قارچ مقوی

پودر سیر را نیز به سوپ اضافه کرده و مرتب مواد سوپ را هم بزنید تا زمانی که سوپ غلظت مناسب را به دست آورد. سپس جعفری ساطوری شده را به آن بیافزایید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه کنید.

سوپ شیر و قارچ و تزیین

در طرز تهیه سوپ شیر و قارچ می توانید با سلیقه و ذائقه خود از گوشت چرخ کرده و یا گوشت قرمز نیز استفاده کنید و حتی می توانید سوپ را بدون مرغ و فلفل سبز و نخودفرنگی طبخ نمایید. استفاده از ذرت به جای نخودفرنگی نیز برای طبخ این سوپ ایده آل می باشد. امیدواریم از این طرز تهیه سوپ شیر و قارچ فوق العاده لذیذ، نهایت استفاده را ببرید.

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *