سوفله هم به عنوان یک پیش غذای ساده و هم به عنوان یک دسر با اضافه کردن برخی مواد به آن مورد استفاده می باشد. به عنوان مثال سوفله شکلات به عنوان دسر و سوفله سبزیجات به عنوان یک پیش غذا و یا حتی غذا به کار می رود. در ادامه با طرز تهیه سوفله فرانسوی با پنیر پیتزا در خدمت شما هستیم.

سوفله فرانسوی

برخی دستورهای غذایی سوفله و گراتن بسیار شبیه به هم می باشند. سوفله و گراتن هر دو غذاهایی از کشور فرانسه می باشند. و دستورهای متفاوتی در سایر کشورها برای این دو غذا ایجاد شده است. در این مطلب به طرز درست کردن سوفله فرانسوی با پنیر پیتزا می پردازیم که به وضوح تفاوت آن با گراتن معلوم می گردد. گراتن نوعی تکنیک پخت غذاست که در آن مواد به صورت لایه ای با سس مخصوصی روی هم قرار می گیرند و برای رویه آن از پنیر پیتزا استفاده می شود و در آن کمتر از تخم مرغ استفاده می شود و یا اصلا استفاده نمی شود. طرز تهیه گراتن سیب زمینی را در مطلب دیگری ببینید.

مواد لازم:

  • آرد: ۵۰ گرم
  • شیر: دو لیوان
  • کره: ۵۰ گرم
  • تخم مرغ: پنج عدد
  • پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سوفله فرانسوی:

دستور پخت سوفله فرانسوی

برای تهیه سوفله فرانسوی ابتدا سفیده و زرده را جدا نموده و کنار بگذارید. همچنین فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود. حالا کره را در ظرفی بر روی حرارت قرار می دهیم تا آب شود. سپس آرد را الک نموده، کم کم به آن اضافه می نماییم و به خوبی هم می زنیم .

مراحل تهیه سوفله فرانسوی

سپس شیر را به آن اضافه کرده به هم زدن ادامه می دهیم تا شیر به جوش بیاید و مخلوط یکدستی ایجاد شود و سپس از روی حرارت بردارید و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و بلافاصله بعد از یکی دوبار هم زدن پنیر پیتزا را اضافه نمایید تا در حرارت مواد، ذوب گردد ( به هم زدن ادامه دهید).

روش تهیه سوفله فرانسوی

در مرحله بعدی طرز تهیه سوفله فرانسوی بگذارید سوفله خنک شود (به دمای اتاق برسد). در این مدت سفیده تخم مرغ را با کمی نمک مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا کمی سفت شود و در اصطلاح خود را بگیرد. و سپس با مواد دیگر مخلوط نمایید و به آرامی هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

طرز تهیه سوفله فرانسوی

سپس در ظرفی با دیواره های بلند بریزید ( می توانید ابتدا ته ظرف و دیواره های آن را با مقداری پنیر پیتزا بپوشانید) و به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پف کرده و پخته شود و روی آن طلایی گردد. سپس داغ و گرم سرو نمایید زیرا پف آن بعد از پانزده دقیقه می خوابد.طرز تهیه سوفله فرانسوی

امیدواریم این سوفله خوشمزه به سبک فرانسوی را در منزل تهیه نمایید و از طعم آن همراه با خانواده لذت کافی را ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع گراتن کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *