در پخت سمبوسه از گوشت و سبزیجات و مواد غذایی مختلف استفاده می شود, سمبوسه بدون گوشت با سبزیجات مختلف پخته می شود و این نوع غذای ایرانی برای افرادی که به خوردن غذاهای گوشتی تمایلی ندارند می تواند مناسب باشد. طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با کمک نان مخصوص و انواع سبزیجات این نوع سمبوسه را تهیه کنید.

سمبوسه پیتزایی، سمبوسه بدون گوشت و سمبوسه سیب زمینی از انواع سمبوسه های خوشمزه و لذیذ هستند و بهتر است کدبانوهایی که به پخت انواع سمبوسه ها در منزل تمایل دارند از تهیه این سمبوسه های مختلف غافل نشوند.

طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت

مواد لازم

  • پیاز : سه عدد
  • سیب زمینی درشت : دو عدد
  • نان مخصوص سمبوسه یا نان نازک قابل انعطاف
  • پیاز خرد شده و جعفری : یک پیمانه
  • فلفل قرمز : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت در منزل

برای پخت سمبوسه بدون گوشت ابتدا سیب زمینی ها را آبپز کنید سپس سیب زمینی های پخته شده را رنده کنید و درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز ها را درون روغن سرخ کنید تا مقداری نرم شوند سپس سیب زمینی و جعفر را به پیاز اضافه کنید و فلفل قرمز و نمک را به مخلوط این مواد اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت مخلوط مواد را در یک طرفه نان سمبوسه و یا نان لواش قرار دهید سپس سمبوسه را بپیچید.

طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت

مراحل تهیه سمبوسه بدون گوشت

برای پیچیدن سمبوسه می توانید از روش های مختلف استفاده کنید سپس سمبوسه های پیچیده شده را درون روغن سرخ کنید.

سرخ کردن سمبوسه طرز تهیه سمبوسه بدون گوشت در منزل

نکات طلایی برای تهیه سمبوسه بدون گوشت

۱٫ می توانید نان مخصوص سمبوسه را از سوپر مارکت ها بخرید.
۲٫ اگر تمایل دارید در دستور پخت سمبوسه بدون گوشت از نان لواش استفاده کنید می توانید نان ها را به صورت مستطیل های بلند و باریک برش بزنید سپس یک قاشق غذاخوری از مواد آماده شده سمبوسه را در یک طرف نان ها قرار دهید و سمبوسه ها را بپیچید.
۳٫ می توانید سمبوسه بدون گوشت را با سس مخصوص سرو کنید که برای تهیه سس مخصوص سمبوسه ابتدا باید رب گوجه فرنگی را با کمک سرکه رقیق کنید سپس نمک و فلفل را در اندازه دلخواه به این سس خوشمزه اضافه کنید.

دستور پخت سمبوسه بدون گوشت

در این مطلب طرز تهیه سمبوسه بدون استفاده از گوشت را مشاهده کردید که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع سمبوسه کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *