سرکه ها انواع مختلفی دارند که سرکه خرما و سرکه سیب و سرکه انگور و … از انواع سرکه ها با طعم ایده آل هستند. روش تهیه سرکه خرما بسیار ساده و آسان است و در تهیه سرکه خرما از نمک و مایه خمیر و خرما و آب جوشیده استفاده می شود.

ایران یکی از کشورهای بی نظیر در پرورش خرمای مرغوب است و بنابراین سرکه ای که از خرمای مرغوب ایران تهیه می شود دارای کیفیت فوق العاده ای است و شما می توانید از سرکه خرما مرغوب در تهیه انواع سالاد ها استفاده کنید.

روش تهیه سرکه خرما

مواد لازم

خرما: ۲ کیلوگرم
نمک : ۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده : ۴ لیتر
مایه خمیر : ۱ قاشق مرباخوری
سرکه : نیم لیتر

طرز تهیه سرکه خرما خانگی

طرز تهیه سرکه خرما

برای طرز تهیه سرکه خرما ابتدا هسته های خرما را از درون آن بیرون آورید سپس خرمای بدون هسته را با کمک چرخ گوشت به خوبی چرخ کنید و خرمای چرخ کرده را در درون ظرف غیر فلزی با دهانه بزرگی بریزید سپس آب جوشیده و سرکه و نمک و مایه خمیر را به خرمای چرخ کرده اضافه کنید و درب ظرف را به خوبی ببندید و ظرف حاوی مواد سرکه خرما را در محیطی گرم و تاریک به مدت ۲۵ تا ۵۰ روز قرار دهید توجه داشته باشید که میزان زمان نگهداری ظرف سرکه در درون محیط به دمای محیط بستگی دارد. در پایان هر دوره هفت روزه باید درب ظرف سرکه را باز کنید و محتویات درون ظرف را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا همه قسمت های سرکه به صورت مساوی تخمیر شوند. بعد از مدت زمان ذکر شده سرکه خرما آماده می شود و شما باید سرکه را با کمک پارچه ای تمیز صاف کنید سپس می توانید از سرکه صاف شده استفاده نمایید.

دستور تهیه سرکه خرما در منزل

نکات طلایی برای تهیه سرکه خرما

۱٫ برای تهیه سرکه خرما ظرفی را انتخاب کنید که در هنگام فرآیند تخمیر محتویات سرکه سر ریز نشود.
۲٫ هر چقدر خرما شیرین تر باشد سرکه مرغوب تری بدست می آید.
۳٫ اگر در تهیه سرکه خرما از خرمای شیرین با شیره زیاد استفاده می کنید باید میزان آب را برای تهیه سرکه خرما افزایش دهید.

سرکه خرما با بهترین دستور طرز تهیه

در این مطلب طرز تهیه سرکه خرما را با روشی متفاوت و آسان مشاهده کردید شما می توانید با توجه به نکات گفته شده و مراحل روش تهیه سرکه به راحتی سرکه خرما سالم و بهداشتی را در منزل تهیه کنید. به شما توصیه می کنیم برای مشاهده روش تهیه سرکه های متنوع به بخش انواع سرکه مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *