سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای ایرانی است که در شب عید نوروز بسیار طبخ می شود. این غذای پلویی خیلی خوشمزه و لذیذ است و می توان آن را با گوشت قرمز و گوشت مرغ و انواع گوشت های ماهی نیز تهیه کرد. البته سبزی پلو با ماهی سفید در شب عید مرسوم تر است. در این پست ما طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی

مواد لازم سبزی پلو:

۱- تره، جعفری، شوید، گشنیز ساطوری شده: به مقدار برابر به اندازه یک پیمانه

۲- برنج: ۳ پیمانه

۳- زعفران دم کرده: به مقدار لازم

۴- نمک و روغن: به مقدار لازم

مواد لازم ماهی:

۱- ماهی تازه (به صورت تکه تکه شده یا کامل) : ۱ عدد

۲- آبلیمو: به مقدار لازم

۳- زعفران دم کرده و غلیظ: به مقدار لازم

سبزی پلو خوشمزه

طرز تهیه:

۱- برای تهیه سبزی پلو, سعی کنید برنج را از قبل چند ساعتی در آب نمک خیس کنید. سبزی های پلویی را شسته، ساطوری کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. زعفران را نیز از قبل، ساییده و در آب جوش حل کرده و دم کنید.

۲- قابلمه را آب کنید و مقدار کمی نمک و روغن درون آن ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس برنج را به آب در حال جوش اضافه کرده و صبر کنید تا برنج کمی و حدودا ۱۰ دقیقه پخته شود.

۳- سپس سبزی را اضافه کرده و بعد از نیم پز شدن برنج، آن را آبکشی کنید.

۴- ته دیگ دلخواه( سیب زمینی، نان و …) را بچینید و سبزی پلو را بر روی آن ریخته و آن را دم کنید.

سبزی پلو

۵- برای تهیه ماهی می توانید قبل از آماده کردن برنج، ماهی را داخل مقداری آبلیمو تازه و زعفران دم کرده بخوابانید تا طعم بهتری بگیرد.

۶- مقداری روغن داخل تابه ریخته و حرارت داده تا داغ شود. سپس ماهی را داخل روغن داغ گذاشته و حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید تا یک طرف ماهی سرخ شود. سپس سمت دیگر ماهی را نیز سرخ کنید. ماهی را به همراه نارنج تازه سرو تزیین و سرو کنید.

سبزی پلو با ماهی آماده است. استفاده از زعفران در طبخ سبزی پلو و حتی ماهی اختیاری است. برخی بوی ماهی را دوست ندارند و به همین دلیل خواباندن ماهی در زعفران و آبلیمو بوی ماهی را از بین می برد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *