مغز گوسفند و یا گاو را می توان در آب کله پاچه یا به طور جداگانه به صورت ساندویچی میل نمود. البته کله پاچه و به خصوص مغز آن طرفداران خاص خودش را دارد و شاید همه از آن استقبال نکنند. اما به عنوان یک بی طرف می توانم بگویم طعم گوشت سر و بناگوش، همچنین پاچه ها و ساندویچ زبان آن بسیار لذیذ می باشند. در ادامه با طرز تهیه ساندویچ مغز همراه ما باشید.

طرز تهیه ساندویچ مغز خوشمزه

ساندویچ مرغ، اسنک ها و ساندویچ مغز از جمله ساندویچ های محبوب و می توان گفت سالک تر در فست فود ها هستند. مغز در میان اعضای کله گوسفند و یا گاو دارای مزاج سرد و تر می باشد و هضم آن مشکل است و زیاده روی در خوردن آن معده را دچار مشکل می سازد. اما برای تقویت قوای جنسی و طراوت چهره بسیار مفید می باشد. ساندویچ مغز به عنوان یک میان وعده و یا حتی وعده کامل غذایی مورد استفاده می باشد.

مواد لازم:

  • مغز گوسفند: یک عدد
  • پیاز: یک عدد بزرگ
  • کره: ۲۵ گرم
  • جعفری: نصف یک دسته
  • آب لیمو ترش: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ مغز:

برای درست کردن ساندویچ مغز ابتدا مغز را چند دقیقه درون آب سرد قرار دهید تا براحتی بتوانید رگ های آن را جدا نمایید (به قطعات بزرگ برش دهید). سپس آن را بشویید و همراه با پیاز خرد شده، جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت بگذارید تا کاملا پخته شود. سپس آن را از آب جدا نموده درون آبکش قرار دهید تا آب آن به خوبی کشیده شود. در مرحله بعد طرز تهیه ساندویچ مغز, باید مغز را به قطعات دلخواه برش دهید ( یا می توانید له نمایید) و با کره بر روی حرارت کمی تفت دهید. در آخر آب لیمو ترش را به آن اضافه نمایید و سپس بلافاصله از روی حرارت بردارید. نمک آن را اندازه نمایید و درون نان باگت یا هر نوع نان ساده به صورت ساندویچی همراه با خیار شور، گوجه فرنگی، سبزیجات دلخواه و سس خردل یا سس دلخواه خود میل نمایید.

طرز تهیه ساندویچ با مغز درون آبی که مغز را داخل آن می پزید می توانید از برگ بو و سیر نیز با توجه به ذائقه خود استفاده نمایید. یا در هنگام تفت دادن زعفران به آن اضافه نمایید. مغز را پس از پخته شدن بدون تفت دادن هم می توان به صورت ساندویچ سرو نمود. کافیست کمی کره را بروی مغز یا نان بمالید و داغ سرو نمایید.

روش تهیه ساندویچ مغز

امیدواریم با استفاده از طریقه پخت ساندویچ مغز بتوانید این ساندویچ خوشمزه و سالم را در آشپزخانه منزلتان تهیه نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع ساندویچ کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *