پاستا یک واژه ایتالیایی است که به انواع گونه های اسپاگتی، ماکارونی، لازانیا و… اطلاق می شود. در ایران با ماکارونی های فرمی بیشتر سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا را تهیه می نمایند. سالاد ماکارونی را با مواد دلخواه و متفاوتی می توان تهیه نمود. با طرز تهیه سالاد پاستا در ادامه همراه ما باشید.

سالاد پاستا یا همان سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یک میان وعده و یا حتی وعده ای برای شام به حساب می آید. این غذای خوشمزه و جذاب را همه به خصوص کودکان می پسندند. سالاد ماکارونی با کالباس یا مرغ به همراه سبزیجات دلخواهی چون نخود فرنگی، هویج، ذرت، گوجه فرنگی، جعفری، پیازچه، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، زیتون و … با اضافه کردن سس مایونز یا هر سس دیگری چون سس فرانسوی، سزار، هزار جزیره و… به آسانی می توان تهیه نمود.

مواد لازم:

  • ماکارونی فرمی: ۲۰۰ گرم ( دو لیوان )
  • کالباس یا سینه مرغ: ۱۲۰ گرم ( یک لیوان )
  • نخود فرنگی: ۸۰ گرم ( نصف لیوان )
  • ذرت: ۶۰ گرم ( نصف لیوان)
  • خیار شور خرد شده: ۷۰ گرم ( نصف لیوان )
  • هویچ : یک عدد بزرگ
  • سس مایونز: نصف لیوان
  • ماست: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و آبلیمو: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد پاستا:

طرز تهیه سالاد پاستا

برای تهیه سالاد پاستا ابتدا ماکارونی فرمی را در آب در حال جوش به همراه نمک به اندازه و کمی روغن بگذارید تا به مدت یک ربع خوب بپزد سپس آن را آبکش نمایید و بگذارید خوب سرد شود. حالا مواد را آماده نمایید. برای نخودفرنگی و ذرت از کنسرو آن می توانید استفاده نمایید. اگر از مرغ استفاده می کنید مرغ را پخته، ریز ریز نمایید و اگر از کالباس استفاده می نمایید آن را نگینی خرد نمایید. هویج را رنده کنید و سس مایونز را با ماست، آبلیمو و نمک و فلفل مخلوط نمایید.

سالاد ماکارونی خوشمزه

مواد را که آماده کردید و پاستای شما خوب سرد و آب آن کشیده شد. تمامی مواد و پاستا را با هم مخلوط نمایید و در آخر سس را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سس با تمام مواد مخلوط گردد. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید از فلفل دلمه ای ، جعفری و زیتون نیز در این سالاد استفاده نمایید. و در آخر با استفاده از روش های تزیین سالاد ماکارونی آن را تزیین و سرو نمایید.

طرز تهیه سالاد پاستا

همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه سالاد پاستا بسیار راحت است. و به راحتی می توانید طعم این سالاد پاستای خوشمزه را در کنار خانواده خود تجربه کنید. برای آشنایی با انواع سالاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *