پلوها از غذاهای مرسوم و بسیار جاافتاده در بین غذاهای ایرانی می باشند. این نوع غذاها در بسیاری از مهمانی ها به عنوان گزینه ی اول برای سرو شام یا ناهار پیشنهاد می شوند. زرشک پلو با مرغ در بین انواع پلو قدمتی بیشتر از بقیه و البته طرفدار بیشتری نیز دارد. چون برنج طبع سردی دارد، بسیاری از افزودنی ها به پلو به عنوان طعم دهنده و البته به عنوان خوراکی گرم جهت شکستن این سردی اضافه می شوند. نمونه آشکاری از چنین ترکیب هایی شوید پلو و اسفناج پلو است. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دمی گوجه را به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه  به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

  • برنج: یک و یک دوم پیمانه
  • گوجه فرنگی متوسط: ۶ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • کره: ۳۰ گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه دمی گوجه خوش طعم

همانطور که از نام این غذا پیداست، این غذا را معمولا به صورت کته تهیه می کنند. بهتر است برنج آبکش نشود تا مواد مغذی برنج هدر نرود. برای اینکار بهتر است برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و کمی هم نمک داخل آن بریزید. مقدار آب برای خیساندن برنج باید حدود نصف یک بند انگشت بالای برنج قرار بگیرد. البته اگر تمایل به تهیه کته ندارید می توانید برنج را آبکش کنید.

پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید. این تفت دادن را تا زمان تغییر رنگ و نرم شدن پیازها ادامه دهید. بعد از نرم شدن پیاز، زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید و تفت دهید.

حالا رب را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه دمی گوجه, گوجه ها را شسته و پوست بکنید. گوجه های شسته شده را خرد کنید.

مراحل تهیه دمی گوجه

آن گاه گوجه فرنگی خرد شده، نمک و کره را به باقی مواد اضافه کنید.

آماده کردن مایه دمی گوجه

تفت دادن را تا زمان آب انداختن و پختن گوجه ها ادامه دهید. حالا زیر برنج را روشن کنید و منتظر بمانید تا آب آن خشک شود. نباید اجازه دهید که آب برنج کاملا خشک شود. مایه گوجه و برنج را در نهایت با هم مخلوط کنید.

دستور تهیه کته گوجه

حالا برنج و مایه گوجه مخلوط شده را دم کنید. شعله را کم کنید.

طرز تهیه دمی گوجه به طور تقریبی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا برنج دم بکشد.

دمی گوجه

از اینکه تا پایان مطلب دستور پخت دمی گوجه همراه ما بودید، سپاس گزاریم و امیدواریم این دمی گوجه خوشمزه را در کنار خانواده عزیز و محترمتان نوش جان بفرمایید. در صورت تمایل می توانید از انواع پلو در سایت دیدن نمایید.

The post طرز تهیه دمی گوجه فوق العاده خوشمزه و خوش پخت appeared first on آرگا.

نوشته طرز تهیه دمی گوجه فوق العاده خوشمزه و خوش پخت اولین بار در بروز باش. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *