ترشی ها از مواد مشترکی همچون سیر، سرکه، کلم، هویج و یا سایر سبزیجات تهیه می شوند.  ترشی سیر به دلیل خواص بالای سیر بسیار توصیه می شود. ترشی های ترکیبی مانند هفت بیجار، ترشی نازخاتون به خاطر مواد مختلف از خواص زیادی برخوردارند. این ترکیبات متفاوت در طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای نیز وجود دارد. این مسئله علاوه برخواص فراوان باعث طعم بهتر ترشی نیز می شود.

مواد لازم

  • فلفل دلمه ای: ۲ کیلو گرم
  • هویج فرنگی: ۲۵۰ گرم
  • فلفل تند: ۶ عدد
  • کلم پیچ کوچک: یک بوته
  • گلپر: ۵۰ گرم
  • موسیر: ۳۵۰ گرم
  • شوید،مرزه، نعنا و ترخون:  ۵۰۰ گرم
  • نمک و سرکه: به میزان کافی

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای خوشمزه

در ابتدا بهتر است قید کنیم که سبزیجات معطر اهمیت بسیاری در طعم فوق العاده این ترشی دارد. کلم پیچ، موسیر و هویج را به دقت بشویید. آن ها را در آبکش قرار دهید. اجازه دهید آب آن ها کاملا برود. آن گاه سبزی های معطر را پاک کنید. سبزی ها را بشویید. منتظر بمانید تا آب آن ها کاملا کشیده شود. سبزی را به همراه کلم پیچ، هویج و موسیر در خرد کن ریخته تا خوب خرد شوند. توجه داشته باشید که حتما آب اضافی همراه با سبزیجات باید گرفته شود تا طعم ترشی مطلوب شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای خوشمزه، فلفل دلمه ها را به دقت بشویید. کلاهک آن ها را با چاقو بشکافید و محتویات آن را کاملا خالی کنید.

بریدن کلاهک فلفل دلمه ای

خالی کردن محتویات فلفل دلمه ایحالا داخل فلفل دلمه ای را با مواد خرد شده پر کنید. روی این مواد خرد شده، گلپر بپاشید. کلاهک فلفل ها را بر روی آن ها قرار دهید. فلفل ها را به آرامی در ظرفی که برای ترشی انتخاب کرده اید، بچینید. فلفل های تند را به این ظرف اضافه کنید. در کاسه ای جدا نمک و سرکه را به هم بزنید تا نمک به خوبی در سرکه حل شود. این مخلوط سرکه و نمک را بر روی فلفل دلمه های شکم پر داخل ظرف ترشی ریخته و درب آن را محکم ببندید.

دستور تهیه ترشی فلفل دلمه ای

ترشی را در جای خنک و خشک به مدت یک ماه قرار دهید. بعد از یک ماه می توانید در آن را باز کنید و ترشی را نوش جان بفرمایید.

دستور تهیه ترشی فلفل دلمه ای

امیدواریم طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای خوشمزه مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و این ترشی خوشمزه را برای یک بار هم که شده امتحان بفرمایید و از آن لذت ببرید. شما عزیزان با کلیک بر روی لینک می توانید از انواع ترشی دیدن فرمایید.

The post طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای خوش طعم و متفاوت appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *