یکی از راه های ساخت ترشی های متفاوت و خوشمزه استفاده از میوه ها در تهیه ترشی هاست. ترشی آلبالو، ترشی انار، ترشی کیوی و… انواع ترشی های میوه ای هستند. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ترشی آناناس را به عنوان یکی از ترشی های میوه ای به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم(معادل چهار ظرف یک و نیم لیتری ترشی آناناس)

  • نمک: برای هر شیشه نصف قاشق چای خوری
  • سرکه سفید: ۲ لیتر(هشت لیوان سرپر)
  • رنگ خوراکی یا طبیعی: برای هر شیشه یک و نیم لیتری نصف قاشق چای خوری(نصف قاشق چای خوری زعفران آسیاب شده برای رنگ زرد و یا آب لبو غلیظ برای رنگ قرمز)
  • کمپوت آناناس: یک قوطی سه کیلوگرم(آناناس حلقه شده بدون آب ۲ کیلوگرم)

طرز تهیه ترشی آناناس خوشمزه

شما عزیزان برای تهیه این ترشی خوشمزه می توانید به جای سرکه خالص، به ازای سه لیوان سرکه از یک لیوان آب استفاده کنید. در این صورت از ترشی آن کم می شود و طعم مطلوب تری خواهد داشت. البته بعضی از افراد ترشی های سرکه خالص را به انواع ترشی های دیگر ترجیح می دهند. به جای سرکه سفید از سرکه طبیعی مانند سرکه سیب نیز می توانید استفاده کنید.

آب یک قوطی کمپوت آناناس را کنار بگذارید. آن گاه حلقه های آناناس را از قوطی کمپوت بیرون آورید.

حلقه های آناناس جهت تهیه ترشی

آن ها را در ظروف شیشه ای بچینید. نصف قاشق چای خوری از رنگ خوراکی و همینطور نصف قاشق چای خوری نمک را در همین مرحله از طرز تهیه ترشی آناناس ریخته و آن گاه سرکه سفید را به آن اضافه کنید. به این ترتیب حلقه های آناناس را در محلولی از سرکه، نمک و رنگ خوراکی معلق خواهید دید. ریختن سرکه را تا حدی ادامه دهید که تمام سطح آناناس ها را بپوشاند. در شیشه ترشی را محکم ببندید. به مدت یک هفته شیشه را در دمای اتاق قرار دهید. بعد از طی این مدت کوتاه ترشی خوشمزه شما آماده سرو می باشد و می توانید آن را همراه با سایر مخلفات نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه ترشی آناناس با رنگ خوراکی

ذکر این نکته حائز اهمیت است که به جای رنگ خوراکی می توانید از رنگ های طبیعی استفاده کنید. برای تولید رنگ بنفش می توانید از آب ترشی کلم استفاده کنید. برای رنگ زرد از زعفران دم کرده و برای تولید رنگ سبز بهتر است از آب سبزیجات و در نهایت برای رنگ قرمز از آب لبو یا آلبالو استفاده کنید.

دستور تهیه ترشی آناناس

امیدواریم طرز تهیه ترشی آناناس مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید این ترشی خوشمزه را به راحتی و بدون زحمت در رنگ های خوراکی و تزیینی تهیه بفرمایید و با این ترشی سفره های خود را رنگین کنید. شما عزیزان همچنین می توانید ما را در لینک انواع ترشی دنبال بفرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *