تارت یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه است که از مواد پر کننده تهیه می شود. خمیر این نوع شیرینی با خمیر سایر شیرینی های متفاوت است. تارت میوه ای از جمله تارت هایی با طعم بی نظیر است. در این مطلب ما یکی از تارت های میوه ای یعنی طرز تهیه تارت سیب را به شما آموزش می دهیم.

تارت ها بسته به اینکه از چه موادی پر می شوند، نام گذاری می شوند. به عنوان مثال تارت شکلاتی از شکلات پر شده است. همچنین علاوه بر میوه ها می توانید بسته به ذائقه و سلیقه خود از سایر مواد پر کننده برای تارت بهره ببرید.

مواد لازم

  • آرد: ۳۰۰ گرم
  • کره: ۲۰۰ گرم
  • شکر: ۱۰۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • وانیل: یک سوم پیمانه
  • آب: سه قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ: سه عدد
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • سیب: به میزان لازم

طرز تهیه تارت سیب خوشمزه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. در ابتدای کار آرد و نمک را در کاسه ای ریخته و مخلوط کنید. آن گاه کره ۲۰۰ گرمی را از داخل یخچال بیرون بیاورید. این قالب کره را به صورت مکعب های کوچکی برش بزنید. حالا این مکعب های کره را به آرد اضافه کنید. مخلوط کره و آرد را با نوک انگشتان مالش دهید تا به صورت دانه های شن شود.

میکس آرد و کره

زرده ی تخم مرغ را مخلوط کنید و آن گاه سه قاشق آب را به آن اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و آب را به سایر مواد اضافه کنید. با انگشتان دست مواد را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را درون کیسه فریز قرار داده و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال باقی بماند.

در مرحله بعدی طرز تهیه تارت سیب, سیب ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه های نازک ببرید. ورقه های سیب را برای جلوگیری از سیاه شدن در مخلوطی از آب لیمو و آب سرد قرار دهید.

قالبی که برای تارت در نظر گرفته اید را بردارید و با کره چرب کنید. خمیر را از یخچال بیرون آورید و روی یک کاغذ روغنی یا وردنه باز کنید. کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید.

پهن کردن خمیر تارت بر روی قالب

آن گاه ورقه های سیب را روی خمیر بچینید تا سطح خمیر کاملا پوشانده شود.

چیدن سیب روی خمیر تارت

۱۰۰ گرم شکر را با وانیل مخلوط کنید. آن گاه این مخلوط را روی ورقه های سیب بپاشید. ۱۰۰ گرم کره را خرد کنید و روی ورقه های سیب بریزید. قالب را در درون فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید. البته بسته به نوع فر، این مدت متفاوت خواهد بود.

تارت سیب خوشمزه

بعد از اینکه خمیر تارت طلایی شد، آن را از فر بیرون بیاورید. بعد از خنک شدن برش بزنید و همراه با خامه، بستنی، مربا و… سرو کنید.

طرز تهیه تارت سیب

در این مطلب با طرز تهیه تارت سیب به روشی کاملا راحت آشنا شدید. امیدواریم این دستور تهیه شما را در ساخت یک تارت سیب خوشمزه در منزل یاری نماید. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی لینک از طرز تهیه انواع تارت در آموزش آشپزی آرگا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *