بیفتک جزء غذا های ملل است که در کشورهای نیز تهیه می شود در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه بیفتک با بهترین روش آشنا سازیم که شما می توانید با کمک این دستور غذایی بیفتک خوشمزه ای را تهیه کنید.

کباب چنجه و بیفتک و استیک از انواع غذا های لذیذ و پرطرفدار هستند که شما کدبانوهای عزیز می توانید این غذا ها را در خانه بپزید. دستور پخت بیفتک را با روشی آسان در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

طرز تهیه بیفتک در خانه

مواد لازم

گوشت بی استخوان گوساله : ۷۵۰ گرم
فلفل : به میزان لازم
پیاز : ۲ عدد
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق سوپ خوری
نمک : به میزان لازم
کره : ۲۵۰ گرم
سیب زمینی : ۵۰۰ گرم
برگ بو : ۴ عدد

طرز تهیه بیفتک

در مرحله اول طرز تهیه بیفتک ابتدا گوشت را به اندازه کف دست به صورت ورقه ورقه برش دهید و با تیزی کارد آشپزخانه بر روی گوشت بزنید تا نرم شود.

برش دادن گوشت کوبیدن گوشت

پیاز ها را خرد کنید و سپس گوشت را با حرارت ملایم سرخ کنید و سپس پیاز های خرد شده را به گوشت اضافه کنید.

خرد کردن پیاز

بعد از این که گوشت و پیاز ها سرخ شدند یک لیوان آب به آن ها اضافه کنید و سپس حرارت گاز را کم کنید تا گوشت بپزد.

سرخ کردن پیاز و گوشت

بعد از ۶۰ دقیقه نمک و برگ بو و فلفل را به گوشت اضافه کنید اگر گوشت پخته نشده بود دوباره یک لیوان آب بر روی گوشت بریزید تا به طور کامل پخته شود. رب گوجه فرنگی را در درون کره سرخ کنید و بعد از این که گوشت پخته شد رب را بر روی گوشت بریزید.
در درون قابلمه ای مناسب سیب زمینی ها را بپزید و بعد از پخته شدن آن ها را خرد کنید و در درون کره سیب زمینی ها را سرخ کنید بیفتک را در درون دیس بکشید و سیب زمینی ها را در دور بیفتک بچینید سیب زمینی ها را می توانید در درون فر نیز تنوری کنید.

روش تهیه بیفتک در منزل

امیدواریم از دستور تهیه بیفتک در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید بیفتک را می توانید با انواع نوشیدنی ها نظیر لیموناد و یا دوغ میل کنید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *