اشکنه یک نوع غذای سنتی و ساده است این غذا به خاطر داشتن پیاز و سیب زمینی و تخم مرغ مقوی است. سیب زمینی داررای نشاسته است و هم چنین بافت غذایی بالایی دارد و پیاز خاصیت میکروب زدایی دارد. طرز تهیه اشکنه بسیار راحت است و شما می توانید این غذا را به راحتی و با صرف هزینه ای پایین در منزل تهیه کنید.

در تهیه اشکنه می توانید بنا بر ذائقه خود از تخم مرغ استفاده کنید تخم مرغ سرشار از کلسیم و آهن است و ارزش غذایی این غذا را بسیار بالا می برد. اشکنه و عدسی از انواع غذا های ساده و مقوی هستند که شما می توانید آن ها را بدون صرف زمان طولانی و زحمت زیاد تهیه کنید.

پخت اشکنه با بهترین دستور پخت

مواد لازم

کره : ۳۰ گرم
تخم مرغ : ۲ عدد
پیاز : ۱ عدد متوسط
آب : ۳ لیوان
مرزه : ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
زرد چوبه : به میزان لازم
آرد : ۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی : ۴ عدد

مواد لازم طبخ اشکنه سیب زمینی برای پخت اشکنه

طرز تهیه اشکنه

ابتدا پیاز را خرد کنید و در درون قابلمه به همراه کره پیاز را تفت دهید.

سرخ کردن پیاز

بعد از اینکه پیاز طلایی شد آرد را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید در مرحله بعدی طرز تهیه اشکنه مرزه خشک را به همراه نمک و فلفل و زرد چوبه به پیاز و آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد اشکنه با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند سپس سیب زمینی ها را که در ابعاد دلخواه خرد کرده اید به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه اشکنه مواد اشکنه

و ۳ لیوان آب در درون قابلمه بریزید حرارت گاز را کم کنید . درب قابلمه را ببندید بعد از اینکه سیب زمینی به خوبی پخته شد تخم مرغ ها را در درون قابلمه بشکنید و مواد اشکنه را هم بزنید. وقتی که تخم مرغ ها سفت شدند و خودشان را گرفتند غذای شما آماده است.

اشکنه پخته شده

اشکنه را می توانید به همراه ترشی مخلوط و یا انواع ترشی و پیاز و سبزی خوردن میل کنید در هنگام سرو اشکنه می توانید مانند دیزی (آبگوشت ) در داخل آب اشکنه مقداری نان ترید کنید و بعد این غذای خوشمزه را میل کنید.

چخت اشکنه به صورت مرحله به مرحله

نکاتی برای طبخ بهتر اشکنه

  1. غلظت اشکنه باید مانند سوپ شود و مدت زمان پخت این غذای سنتی ۳۰ دقیقه است.
  2. اگر نمی خواهید تخم مرغ ها را در درون اشکنه به شکل تکه ای باشند می توانید آن ها را در درون ظرفی مناسب بشکنید و هم بزنید سپس تخم مرغ های هم زده شده را به اشکنه اضافه کنید و مرتب اشکنه را هم زنید تا تخم مرغ ها در درون اشکنه سفت شوند.
    طرز تهیه اشکنه
  3. در روش پخت اشکنه برای خوش طعم کردن این غذا می توانید به تخم مرغ ها مقداری زعفران اضافه کنید.
  4. اضافه کردن آرد به اشکنه باعث قوام بیشتر این غذا می شود.
  5. در طرز تهیه اشکنه از شنبلیله خشک و ساطوری شده هم می توانید استفاده کنید.

اشکنه خوشمزه

طرز تهیه اشکنه را با بهترین روش پخت در این بخش از آشپزی مجله آرگا مشاهده کردید که امیدواریم با این دستور آشپزی بتوانید اشکنه خوب و خوش طعمی را طبخ کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع غذا های سنتی به بخش غذای محلی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *