موز میوه ای سرشار از خواص فراوان است. خوردن این میوه را در دوران بارداری، پیشگیری و درمان افسردگی، درمان اسهال و یبوست، جلوگیری از فشار خون بالا و… توصیه می کنند. موز سرخ شده یکی از روش های سرو موز به شیوه ای متفاوت است. در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه اسموتی موز و بادام آشنا کنیم.

اگر چه بسیاری از نوشیدنی ها مانند میلک شیک به عنوان عصرانه تهیه و سرو می شوند اما اسموتی موز و بادام یک صبحانه ایده آل محسوب می شود.

مواد لازم

  • موز: یک عدد
  • بادام: سه قاشق غذاخوری
  • کره بادام زمینی: یک قاشق غذاخوری
  • وانیل اگر مایع بود نصف قاشق چای خوری، اگر پودری بود یک قاشق چای خوری
  • ماست خامه ای: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: یک یا دو قاشق در صورت تمایل
  • شیر بادام: یک فنجان(البته از شیر معمولی هم می توانید استفاده کنید)

طرز تهیه شیر بادام

برای تهیه شیر بادام باید یک پیمانه بادام مغز شده را به شکل خام پوست بگیرید. برای پوست گرفتن راحت، آن را در آب جوش بریزید. بعد از یک دقیقه از آب جوش بیاورید. پوستش را به راحتی جدا کنید.

بادام پوست کنده شده

بادام ها بهتر است از قبل هم خیس خورده باشند تا به قدر کافی نرم شده باشند. آن گاه این مغز بادام ها را با یک پیمانه آب سرد داخل میکسر بریزید و مواد را به مدت ۳ دقیقه میکس نمایید تا همه مواد یک دست و صاف شود. این مایع سفید شکل گرفته همان شیر بادام خوشمزه است.

شیر بادام

طرز تهیه اسموتی موز و بادام (یک صبحانه عالی)

برای تهیه یک اسموتی خوشمزه بهتر است کلیه مواد را با هم در یک مرحله بریزید. میکسر را روشن کنید و مواد را آن قدر هم بزنید تا یک دست و هموار شود. در مرحله بعدی طرز تهیه اسموتی موز و بادام، می توانید برای شیرینی بیشتر یک یا دو قاشق عسل به صورت اختیاری به آن اضافه کنید.

روی این نوشیدنی خوشمزه را می توانید به شکلی زیبا با حلقه های موز یا پودر پسته و… تزیین کنید. در این مرحله طرز تهیه اسموتی موز و بادام به پایان می رسد. این نوع نوشیدنی را می توانید برای خنک شدن در یخچال بگذارید. البته اگر قرار است به عنوان وعده صبحانه سرو شود بهتر است خیلی یخ نباشد.

طرز تهیه اسموتی موز و یادام

از اینکه تا پایان مطلب تهیه و سرو اسموتی موز و بادام همراه ما بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این صبحانه مقوی و پر انرژی در لیست برنامه غذایی شما قرار گیرد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *