آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و پر طرفدار در ایران می باشد هر چند که انواع آبگوشت در کشورهای دیگر نیز طبخ می شود. از مواد اصلی برای طبخ آبگوشت، گوشت و چربی گوسفند و رب گوجه فرنگی و برخی از حبوبات ها می باشد. در ادامه با آموزش طرز تهیه آبگوشت همراه ما باشید.

آبگوشت و مواد لازم برای تهیه آبگوشت طرز تهیه آبگوشت

آبگوشت با مواد اولیه مختلفی تهیه می شود اما بعضی از مواد می توانند آبگوشت را خوشمزه تر کنند. در این پست طرز تهیه آبگوشت خوشمزه شرح داده می شود.

مواد لازم جهت طبخ آبگوشت:

۱- گوشت دنده و چربی گوسفند : ۵۰۰ گرم

۲ – گوجه فرنگی : ۴ عدد

۳ – نخود : ۱۰۰ گرم

۴- پیاز خرد شده : دو عدد

۵- زردچوبه و نمک : به مقدار لازم

۶ – سیب زمینی: سه عدد

دستور تهیه آبگوشت

– ابتدا پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن و گوشت و دنبه تفت می دهیم، در این مرحله برای خوشمزه تر شدن بیشتر آبگوشت، نمک به گوشت بزنید، در این صورت ممکن است زمان پخت گوشت ها طول بکشد اما آبگوشت خوشمزه تر می شود.

– بعد از سرخ شدن کامل پیاز و گوشت، نخود را که از شب قبل خیس کرده اید به مواد اضافه کنید، سپس به مقدار لازم آب اضافه کرده و اجازه دهید آب جوش آید. بعد از آن، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت و نخود کاملا بپزد. بعد از جوشیده شدن گوشت و حبوبات، گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و سپس بهتر است با حرارت ملایم اجازه دهید آبگوشت جا بیفتد.

– نیم ساعت قبل از برداشتن آبگوشت از روی حرارت، سیب زمینی را اضافه کنید.

طرز تهیه آبگوشت

برای خوشمزه تر شدن آبگوشت، حتما زردچوبه را با پیاز سرخ کنید تا طعم خامی آن گرفته شود. همچنین نمک را حتما در ابتدا به گوشت ها بزنید، در طعم آبگوشت بسیار تاثیر گذار است. آبگوشت هرچه مدت زمان بیشتری برای پخت داشته باشد و با حرارت ملایم طبخ شود، بسیار لذیذتر خواهد بود. امیدواریم از آموزش طرز تهیه آبگوشت لذیت برده باشید. می توانید این غذای فوق العاده خوشمزه را به همراه سبزیجات میل کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *